Recenzie "Caderea"

| | |
Hey! Revin cu o carte cu noua vieti...

Caderea (Cele noua vieti ale lui Chloe King vol.1)
What they said:
" Moartea chiar poate sa schimbe viata unei fete
Chloe King este o fata obisnuita. Merge la scoala, isi face temele, mai trage uneori chiulul de la ore, se cearta cu mama ei- si se indragosteste de un baiat... sau doi.
Dar, inainte de a implini saisprezece ani, descopera ca i se intmpla multe lucruri ciudate: ii cresc gheare de pisica, vede perfect in intuneric, devine tot mai agila, iar cand cade din cel mai inalt turn din San Francisco moare, dupa care invie.
Pe masura ce afla adevarul despre originile ei, totul devine o lupta pentru supravietuire. Din fericire pentru Chloe, ea mai are opt vieti. Dar oare ii vor fi suficiente?"

What I say:
Mi-a fost dor de o experienta gen Catwoman. E ceva diferit, ceva proaspat, in toata harababura asta draguta cu vampiri, varcolaci si ingeri. Si "Caderea" este exact de ce aveam nevoie. Prostia a fost sa ma uit de dinainte la serial, ceea ce a cam ingreunat cititul cartii. E mai indicat sa cititi cartile si apoi sa va uitati la cele 10 episoade. Oricum, mie mi-a placut povestea, desi din cauza amestecarii cu serialul nu a fost asa de spectaculoasa cum trebuia sa fie. Firul narartiv este interesant, povestirea este captivanta si impletirea cu mitologia egipteana confera cartii un aer aparte, mistic. Sper totusi ca volumul doi va fi mult mai bun si ca actiunea va fi mai multa, mai prezenta. Insa nici prima carte din serie nu a fost rea. Si acum prezentarea...
Chloe King este adoptata din fosta U.R.S.S de catre doamna si domnul King. Dupa o copilarie frumoasa, viata fetei este umbrita de plecarea fara de veste a tatalui. Fara sa primeasca nici un semn de la el, Chloe si mama sa isi continua traiul de toate zilele. Desi certurile nu sunt evitate, relatia eroinei cu mama ei este mai apropiata decat se vede si sper sa se consolideze mai bine in urmatoarele volume. Ca mai toate fetele ajunse in perioada rebeliunii, Chloe se simte prea restrictionata astfel incat incerca, cum altfel, sa isi incerce limitele si libertatea. Are si un soricel dragut in sertar, deoarece mama ei are alergie la animale. Am spune ca, pana la acest punct, totul este banal, specific celor mai multe familii. Insa totul se schimba cand Chloe chiuleste de ziua ei de la scoala, impreuna cu Amy si Paul (cei mai bini prieteni) si merge in cel mai inalt turn din San Francisco de unde cade din cauza unui ciudat desfigurat care o urmarea. Dupa impactul cu pamantul nimeni nu crede ca fata va supravietuii, insa in doua secunde, eroina se ridica agila de parca nu s-ar fi intamplat nimic. De aici putin mai lipseste pana sa descopere ca are gheare, ca poate sa faca sarituri uriase si sa se plimbe pe blocuri, ca vede perfect in intuneric si ca soarecelui din sertar ii este frica de noua Chloe, care s-a transformat intr- fata-pisica, putin mai indrazneata. Dar tarasenia asta cu moartea si viata este destul de complicata, mai ales dupa ce afli ca un Ordin intreg de smintiti te vaneaza. Plus problemele cu Alek, Brian si Xavier care confera povestii un plus de dramatism... si romantism.
O carte plina de energie si eleganta specifica felinelor!

Titlu: Caderea- Cele noua vieti ale lui Chloe King vol. 1
Titlu original: The nine lives of Chloe King: The fallen