Recenzie "Maximum ride" de James Patterson

vineri, 29 iunie 2012

| | |
Ok, revin si eu, cu un torent de recenzii. O sa aveti cam una pe saptamana, ca sa nu supraincarcam. Azi, o carte care mi-a placut enorm de mult.

What they said:
"Bun venit in cosmarul nostru!
Asta-i povestea mea, povestea familiei mele, insa ar putea fi, la fel de bine, si povestea ta. Suntem cu totii bagatiin chestia asta, crede-ma pe cuvant...Continua sa citesti, nu lasa pe nimeni sa te opreasca. -Max
Sase copii minunati, fara un camin, fara familii, fug pentru a-si salva viata. Max Ride si cei mai buni prieteni ai ei sunt rezultatul unui experiment cumplit: au fost crescuti intr-un laborator-inchisoare, ca sobolanii in custi, fiind modificati genetic, astfel incat au aripi si pot zbura. Iar acesta este doar inceputul puterilor lor uimitoare. Acum, dupa ce au reusit sa evadeze, trebuie sa afle raspunsul la  multele intrebari care ii obsedeaza: cum au venit pe lume, cine sunt parintii lor, de ce sunt superiori altor fiinte umane, cum pot scapa de creaturile blestemate care ii urmaresc si multe altele.
Un thriller fascinant, cu personaje care te cuceresc de la prima pagina, multa actiune, suspans si aventura."


What I said: Mama, ce mi-a placut cartea asta! A fost atat de originala si de captivanta, incat am terminat-o intr-o singura zi :) Un lucru care mi-a atras atentia in mod pozitiv a fost faptul ca protagonista este de varsta mea... sau, ma rog, fosta mea varsta. Nu pot sa ratez ocazia de a-i multumi prietenei mele, Eliza, pentru ca a fost cu mine la librarie de ziua mea si mi-a acordat tot timpul din lume ca sa ma pot decide ce carti vreau. Tot ea mi-a cumparat si "Spulbera-ma" (o, Doamne, ce carte minunata; incurand si recenzia!) si Rapirea (Cele noua vieti ale lui Chloe King 2, pentru ca mi-o doream si nu m-a dezamagit). Esti cea mai buna colega de banca si prietena, si chiar daca o luam pe drumuri diferite, imi va face mereu placere sa vorbesc cu tine cand ne intalnim pe coridor sau in curte, maruntind fiecare bucatica a zilei si fiecare profesor nou. Succes pe mai departe!
Asa ca, teminand cu multumirile de rigoare, sa va spun si despre ce este vorba in acest volum, primul dintr-o serie de... 8 carti. Maximum Ride e o adolescenta de paisprezece ani a carei viata este complet data peste cap: familia ei este formata din cinci copii, cuprinsi intre sase si paisprezece ani (Angel, Gasman, Nudge, Iggy si Fang), sunt vanati de o armata de oameni-caini numiti Eliminatori, traiesc ascunsi si nu merg la scoala si... sunt in proportie de doi la suta pasari. Jesus, nu va asteptati la asta, nu? Adica nu se transforma in pasari si au pene din care fac perne si ciocuri ascutite de barza cu care sa prinda peste. Daca va asteptati la asta, o dati in bara. Ei isi pastreaza forma umana cu exceptia aripilor... care le cresc in spate. Pot sa zboare, sa faca looping-uri si... cam tot ce poti sa faci in timpul zborului (nu ma intrebati, nu-s ceva ruda cu ei, dar mi-as dori muuuult). Asa ca, asa zisa "familie normala" (hmmm, cam multe ghilimele) are super-probleme de care sa se fereasca. Si o fac cu mare grija deoarece daca ar fi prinsi, iadul ar cobori pe pamant (daca nu cumva a facut-o deja). Ei s-au nascut si au crescut intr-un laborator de teste. Initial erau ca noi, oameni normali. Pana cand "Halatele albe" le-au ruinat sansele la o viata normala, introducandu-le in corp un ADN de pasare. Ei sunt singurii copii care au supravietuit multiplelor teste si probe. Si singurii care au evadat. Asa ca, e cam lesne de inteles de ce nu vor sa se intoarca. Cu ajutorul unui adult, Jeb, care saboteaza planul Halatlor albe si ii ajuta sa evadeze din Scoala, cei sase copii isi gasesc un echilibru precar in viata lor dificila.
Insa cand Jeb dispare in mod misterios, familia-pasare (hihi, cred ca asa o sa ii numesc de acum inainte) este nevoita sa se descurce singura. Si chiar o face, timp de doi ani in care se apropie si mai mult unii de alti. Max este cea mai mare din grup, si eroina cartii, ajutandu-i pe toti si antrenandu-i pentru a face fata unui posibil atac. Intr-un fel, adolescenta de paisprezece ani este ca si o mama pentru tot stolul. Trebuie sa descurce cu fiecare in parte: Angel, care are sase ani si poate citii gandurile oamenilor, are nevoie de stabilitate si ingrijire; fratele ei, Gasman (cred ca stiti de ce i se spune asa... sau, ma rog, banuiti) nu este cu mult mai mare si, desi se straduieste sa para barbat, ramane inca un copil neajutorat. Nudge (care se traduce prin "pacoste") pune intrebari in continuu si nu poate sa taca mai mult de cateva secunde. Iggy este un geniu al tehnologiei si este...ei bine, orb. Dar acest lucru nu il face neajutorat in totalitate. Si a mai ramas Fang (colt...) care, dupa cum ii spune si numele, este dificil si inchis in sine. El este apropiat de varsta cu Max, avand cateva luni in minus.
Amenintarea rasare intr-o zi aparent calma, cand o ceata de Eliminatori apar la usa casei lor, gasindu-le ascunzatoarea. Acestia o rapesc pe Angel, cu toate incercarile disperate ale stolului. Acum, copiii au mai multe motive sa dezgroape adevarul de care le este cel mai frica. Trebuie sa se intoarca la Scoala si sa o recupereze pe Angel. Insa acesta nu este singurul motiv: multe intrebari nu isi gasesc raspunsuri. Au fost facuti sau nascuti, cine le sunt parintii, cum de au capacitati atat de ciudate si de ce au o rezistanta atat de mare? Max si ceilalti trebuie sa se intoarca si sa infrunte cosmarul, chiar daca acesta poposeste inca in mintea lor. Si chiar daca o vor recupera pe Angel, vor fi pregatiti pentru acele raspunsuri?
Puteti afla doar citind cartea! O recomand cu caldura :)

Titlu: Experimentul Angel- Maximum Ride vol.1
Titlu original: Maximum Ride: The Angel experiment
Autor: James Patterson
Anul aparitiei: 2005
Editura: Leda (imprint al grupului editorial Corint)
Site: http://www.max-dan-wiz.com/page/homepage-1
Din aceeasi serie:
  • School's out-Forever (vol.2)- coming soon si in Romania
  • Saving the world and other extreme sports (vol.3)- coming soon si in Romania
  • The final warning (vol.4)- coming soon si in Romania
  • Max (vol.5)- coming soon si in Romania
  • Fang (vol.6)- coming soon si in Romania
  • Angel (vol.7)- coming soon si in Romania
  • Nevermore (vol.8)- coming soon si in Romania




7 comentarii:

Wild Rose spunea...

Super carte, super recenzie, Ale!
Abia astept volumele urmatoare :)

dark_eyes spunea...

Multumesc mult, Iri! Si eu vreau sa apara urmatoarele volume cat mai repede (Faaang!).
P.S.: Felicitari pentru sponsorizare :)

Wild Rose spunea...

Arigato! >:D<

Patty spunea...

Ai tema noua la bloooog! <3 Super tare, imi place la nebunie. E asa de... sweet ^.^
Iar recenzia este fenomenala, ca intotdeauna >:d<

dark_eyes spunea...

Multumesc Patty! Irina a facut-o (dap, eu nu am Photoshop). Asa ca ii multumesc si ei ;)

denisa pilsu spunea...

Cea mai interesanta recenzie ;) am citit cartea asta si ai dreptate in toate privintele...sper ca nu te superi daca o sa-ti folosim recenzia in revista scolii noastre :) (normal ca le voi da si link-ul, asa site-ul tau va deveni mai popular) Si vroiam sa te intreb daca ai gasit un site de unde se poate comanda online vol. 4 al seriei...eu nu am avut noroc in gasirea lui :)

dark_eyes spunea...

Ma bucur ca ti-a placut :) Nu ma supar deloc, atata timp cat apare acolo oricat de mic de unde este recenzia, pot sa spun ca sunt chiar onorata :) Succes cu revista si multumesc pentru apreciere :) Volumul patru doar in engleza din pacate :( de pe libris sau books express, il gasesti fara probleme. In romana nu a fost tradus inca, din pacate.

Trimiteți un comentariu