Recenzie "Aripi"

sâmbătă, 14 iulie 2012

| | |
Cat timp am fost la buni, am facut recenzii cu tona si am citit pana am  cazut moarta de oboseala. E bine sa revin pe blog :) Azi, o carte pe care cred ca ati citit-o foarte putini...
What they said: "Laurel crede ca este o liceana ca oricare alta, dar are cateva particularitati pe care nu si le poate explica: nu suporta soarele, nu-i este frig niciodata si prefera sa petreaca timpul in aer liber. mai mult decat atat, intr-o zi se intampla ceva cu adevarat straniu: o floare cu petale ca niste aripi ii infloreste pe... spate, iar ea descopera ca nu este o fiinta omeneasca si ca nimic din viata ei nu este ceea ce pare. Pe masura ce incearca sa desluseasca adevarul asupra propriei identitati, Laurel se vede pusa in fata unei noi incercari: pentru a-si pastra casa si familia si pentru a proteja taramul zanelor, Avalon, tanara fata trebuie sa infrunte un inamic puternic. 
Tot ceea ce stiati despre zane se va schima pentru totdeauna dupa ce cititi aceasta noua serie plina de suspans si de magie. Continuarea in cartea a doua, Iluzii."
What I say: Cred ca descrierea de pe spatele cartii este cam dramatica in acest caz si nu respecta, in totalitate povestea. Cu toate acestea, am fost curioasa de ceea ce propunea a fi "Aripi", asa ca am dat o fuga la librarie si mi-am cumparat-o. Si sunt foarte fericita ca am facut-o. Chiar daca este scurta si se citeste foarte usor, primul volum din seria omonima m-a impresionat prin ideea originala a autoarei cu privire la zane, starnindu-mi interesul pentru creaturile mitice care credem ca sunt de marimea unui fluture si dau din bagheta magica. Aprilynne Pike aduce o noua prospetime in colectia de povestiri cu zane si ma face sa vreau volumul doi cu nerabdare crescanda. De ce? Sunt mai multe motive: originalitatea, stilul lejer de scriere, un final ce te face sa tanjesti dupa mai mult, personaje misterioase despre care ai tot vrea sa citesti si un aer... de vacanta. Nu stiu de ce, dar cartea asta m-a facut sa intru mai bine in atmosfera lenesa a unei zile din cele trei lungi si minunate luni. Sa va spun despre ce este vorba, si poate va dati voi seama:
Laurel este, intr-adevar, o adolescenta mai ciudata: nu a mai fost niciodata la liceu, cu alti copii, fiind scolita acasa de catre mama ei; nu poate manca decat fructe, legume si compoturi, evitand tot ce inseamna ciocolata, carne, lapte sau oua; nu s-a racit in viata ei, nu a avut sub nici o forma cosuri, nu ii este niciodata frig si adora sa stea afara. Insa toate aste nu au scos-o in evidenta atat de mult pana acum, cand se muta intr-un al orasel deoarece tatal ei deschide o librarie.
Fata este nevoita sa mearga la liceu, ca orice copil normal. La inceput, eroina este destul de tematoare, dar isi face prieteni repede cu ajutorul lui Daniel, un baiat foarte simpatic care este colegul ei de banca la biologie. Treptat, Laurel se obisnuieste cu ideea unui nou inceput si ajunge sa intrageasca viata pe care o are. Plus ca Daniel este atat de dragut cu ea...
Tihna fetei este brusc intrerupta de o umflatura ce ii apare pe spate. La inceput, adolescenta crede ca i-a iesit primul ei cos; dupa ce acesta ia proportii incepe sa creada ca este o forma de cancer. Speriata, nu le spune nimic parintilor si prietenilor. Intr-o zi, umflatura dispare pentru a fi inlocuita de... petalele unei flori care seamana cu niste aripi. Infricosata de ceea ce a devenit, Laurel se hotaraste sa ii spuna lui Daniel, care accepta sa faca cercetari pentru ea.
De aici, putin mai lipseste pana cand descopera ca ea nu este umana, ca nu are doar cincisprezece ani si ca este in mare pericol. Lumea ei incepe sa ia o intorsatura ciudata, amenintand sa se prabuseasca cu viteza maxma: este Laurel, intr-adevar, ce a spus Tamani? De ce oamenii care vor sa cumpere vechiul pamant sunt atat de infricosatori? Cum de tatal ei s-a imbolnavit peste noapte, fiind la un pas de moarte?
Toate acestea si multe altele le veti afla doar daca cititi "Aripi". E o lectura interesanta, usoara si foarte diferita de tot ceea ce ati experimentat pana acum. Fanii acestui tip de carti o vor indragi :)

Titlu: Aripi
Titlu original: Wings
Autor: Aprilynne Pike
Anul aparitiei: 2009
Editura: Litera

Din aceeasi serie:
  • Spells (vol. 2)- coming soon si in Romania
  • Illusions (vol. 3)- coming soon si in Romania
  • Destined (vol. 4)- coming soon si in Romania

8 comentarii:

Rose ღ spunea...

Eram curioasă în legătură cu cartea :) Sper să am şi eu ocazia să o gust, curând.

Pupici xD

dark_eyes spunea...

A fost chiar dragutica, dar nu e genul de carte dupa care sa mori cat e de faina (cum e IM, stiu ca mai nou te-a prin febra...)

Rose ღ spunea...

Da, da! :) Nu-mi vine să cred că m-am apucat aşa târziu de IM. Cum să stau 14 ani fără să ştiu de Jace? Suferinţăă.

dark_eyes spunea...

Daaa, te gandesti la Jace si-ti urca glicemia:)) si cand te gandesti ca si eu mi-am dat seama destul de tarziu ca e mai tare ca si Dimka...

Patty spunea...

Ce drăguţă e coperta! Iar recenzia a ieşit aşa, cu iz de vară... ;)

dark_eyes spunea...

Pai, am reusit sa incep si eu sa inteleg cum este vacanta asta, atat de prescurtata... : Acum ma obisnuiesc si eu cu binele, ca imediat e gata! Pana la urma am intrat la liceu exact acolo unde am vrut, dar sunt atat de multe fete... ma sperie :)) Dar vreau sa vina mai repede liceul, sunt curioasa cum e.

Anonim spunea...

Imi spuneti cand apare vol4 ?

Anonim spunea...

Si eu as vrea sa stiu, au trecut aproape 4 ani decand a aparut vol 3 Si daca nu apare vol 4 pana la sfarsitul anului, eu nu mai cumpăr niciodată de la editura litera!

Trimiteți un comentariu