Recenzie "Vrajitor si vrajitoare"

marți, 17 iulie 2012

| | |
Ma scuzati ca vin tot cu o recenzie, promit ca maine voi face leapsa si voi scrie rubricuta noua care va va aduce aminte mult de copilarie...

What they said: "Cartile, muzica si arta voastra- AU FOST INTERZISE
Tineti in mana o istorisire de o importanta vitala care dezvaluie adevarul ascuns despre aceste vremuri primejdioase...
Aceasta este marturia uluitoare a lui Wisty si Whit Allgood, o sora si un frate care au fost smulsi de langa familia lor in toiul noptii, aruncati in inchisoare si acuzati de vrajitorie.
Nu sunt singuri in situatia lor infricosatoare. Mii de tineri au fost rapiti. Unii au fost pusi sub acuzare; multi altii raman disparuti. Soarta lor e necunoscuta, si cu totii se tem de ce e mai rau- pentru ca regimul aflat la conducere nu se va opri de la nimic pentru a distruge viata si libertatea, muzica si cartile, arta si magia... si dorinta de a fi un adolescent obisnuit.
Cele mai multe exemplare ale acestei povesti au fost deja confiscate, rupte sau arse. Cititi aceasta editie rara care a supravietuit si dati-o mai departe cu grija- inainte de a fi prea tarziu."

What I say: Uuuu, descrierea asta imi da fiori... Dar cartea a fost uimitoare! Incep sa cred ca James Patterson este autorul meu favorit (Christopher Paolini, ai concurenta!). Atentie, a nu se confunda cu autoarea mea favorita, Cassandra Clare. Totusi, "Vrajitor si vrajitoare" urca foarte rapid in top datorita stilului de scriere inedit si a povestii originale, la care se adauga si o tona de haz, lucru foarte apreciat de mine la o carte. Ce este viata fara o portie buna de ras? Cel mai mult ma uimeste povestea in sine: cu toate ca ea este infricosatoare si ar trebui sa iti dea cosmaruri, autorul o indulceste cu ajutorul personajelor, care au cele mai traznite replici. De cate ori nu am ras cu lacrimi la cartea asta...? Chiar si in momentele de tensiune maxima, James Patterson gaseste o cale pentru a aduce cititorilor zambetul pe buze. A fost o placere sa citesc primul volum din serie si am savurat fiecare pagina in parte. Actiunea este foarte prezenta, nu lipsesc nici incurcaturile si rasturnarile de situatie, fantasy-ul este prezentat foarte diferit aici (personajele nu stiu ca poseda puteri iesite din comun, asa ca le descopera in cele mai ciudate moduri, care aduc noi portii de ras, fiind extraordinare, bine conturate si usor de indragit). Are si o picatura de romance, pentru fanii care nu se dezic de acest gen. Ce mai, o carte numai buna de lecturat! Daca inca nu sunteti convinsi sa o cititi, poate va ajut cu o scurta povestire a cartii.
Wisteria si Whitford Allgood duc o viata destul de normala. Au o mama si un tata pe care ii iubesc, au o casa frumoasa unde au crescut armonios, trebuie sa mearga la scoala si sa invete ca orice copil. Whit este un adolescent de optsprezece ani, sportiv si foarte popular in scoala. Sora lui, Wisty are cincisprezece ani (IEEE, o eroina de varsta mea...) cu parul infocat si pistrui adorabli, temperamentala familiei, cu replici sarcastice din plin in repertoriu si o atitudine indrazneata, dar familista in fiecare moment al existentei. Ai spune ca pana aici totul este foarte ok. Prima schimbare majora care intervinein viata lor este disparitia subita Celiei, iubita lui Whit. Acest lucru ii afecteaza pe amandoi si este doar introducerea la tot ceea ce va urma. Intr-o noapte casa familiei Allgood este invadata de o armata de soldati care ii acuza de vrajitorie pe cei doi copii. De aici putin mai lispeste pana cand sunt acuzati de vrajitorie, luati din sanul familiei si dusi la o inchisoare cruda, unde au parte de un proces total aiurea si de cea mai neasteptata sentinta: vor fi spanzurati cat de curand posibil.
Sper ca nu credeti ca With si Wisty se vor lasa atat de usor prinsi in capcana, mai ales dupa ce descopera ca au puteri incredibile si ca Celia traieste (ei, nu chiar, dar nu o sa va stric emotia cartii...)! Cei doi se tresesc ca fiind eroii unei lumi in care vrajitoarele si vrajitorii trebuie sa isi ascunda puterile (mai ales levitarea prin somn si calatorirea pe celalalt taram) de catre Noul Ordin, o gasca de oameni malefici care vor sa distruga orice semn al civilaizatiei. Dar cireasa de pe tort este cea mai savuroasa: fratii nu sunt doar simplii vrajitori. Sunt cei mai buni dintre ei...
O carte captivanta, care isi merita din plin unul dintre locurile de top in biblioteca. Citit-o si voi, vara va capata o tenta mult mai frumoasa alaturi de "Vrajitor si vrajitoare". Spor la citit!

Titlu: Vrajitor si vrajitoare- vol 1 din seria omonima
Titlu original: Witch and wizard