Recenzie "Daca ti-as spune ca te iubesc ar trebui sa te omor"

luni, 10 septembrie 2012

| | |
Faci scurt la mana pana tastezi titlul...
What they said:"Cammie Morgan este eleva la Colegiul Gallagher pentru Tinere Exceptionale, o scoala de fete tipica- evident, tipica doar daca la orice scoala s-ar preda arte martiale avansate la ora de Educatie Fizica, cunostinte despre cele mai noi arme ale razboiului chimic la orele de Stiinte, iar elevele ar primi distinctii pentru spargerea codurilor CIA la orele de Informatica.
Desi pretinde ca este o scoala pentru genii, Colegiul Gallagher este de fapt o scoala pentru... spioane!
Iar Cammie, chiar daca vorbeste fluent paisprezece limbi straine si este capabila sa omoare pe cineva in sapte feluri diferite cu mainile goale, habar n-are ce sa faca atunci cand intalneste un baiat obisnuit, care crede ca si ea este o fata obisnuita.
Sigur, Cammie poate sa ii asculte convorbirile telefonice, sa se infiltreze in calculatorul lui ca un haker sau sa-l urmareasca prin oras cu iscusinta unui adevarat James Bond. Dar va reusi oare sa se descurce intr-o relatie cu o persoana care nu trebuie sa afle niciodata adevarul despre ea?"
What I say:  Nici nu stiu cei de la Leda cata fericire au putut pune in 254 de pagini intr-o carte cu format de chiosc. Si la un pret asa bun? Oameni buni, sunteti brilianti. Inca o data, va multumim enorm!
Si acum sa trecem la lucruri serioase: cartea asta a fost ge-ni-a-la! Am crezut ca o sa mor de ras. Stiti si voi prea bine: razi cu pofta la un film, razi cu pofta la un banc, dar foarte rara se intampla sa razi cu pofta la o carte. Mai ales cand e una atat de scurta. Ceea ce iti da putin de gandit, nu? Ally Carter are un stil de scriere perfectionat si foarte atractiv; spun asta pentru ca, scriind o carte la persoana intai, din perspectiva unei fete de cincisprezece ani care este spioana in devenire si povesteste cum, la patru ani a spart un cod CIA din intamplare, nu e foarte usor sa o faci cu nosalanta. Autoarea reuseste sa ii dea un aer de pura normalitate, de parca e atat de firesc ca locuiesti intr-un castel cu un sistem de securitate care ti-ar putea face felul in o suta de moduri complet diferite (si total dureroase si neatragatoare)!Lui Ally ii reuseste perfect, si mor sa pun mana pe o alta serie scrisa de ea (Heist Society!).
Limitandu-ne la actuala serie, vreau sa va spun o mica parte din ce este vorba in carte (asa, ca sa va pun pe jar...).Eroina noastra pe nume Cameron Morgan, (nume de cod: Cameleonul) este eleva in clasa a zecea la cea mai tare scoala de pe Terra. Si nu e vorba de o scoala particulara unde vei vedea fete bogate perindandu-se pe coridoae in pantofi de nouasprezece mii de euro (desi asta vor cei de la Colegiu sa crezi!). Cammie e o spioana in devenire, fiind una dintre cele mai bune novice: stie sa imobilizeze un pe cineva in zeci de moduri diferite (care, pun pariu, sunt foarte nasoale!), se confunda cu peisajul astfel incat nici macar cele mai bune prietene nu o pot recunoaste si vorbeste paisprezece limbi fara greseala, la fiecare masa. Insa nu e usor sa ti stafeta sus cand mama ta stie sa omoare o persoana folosind doar o revista "Vogue", iar tatal tau e un spion de inalta clasa disparut in misiune... Totusi, Cammie a noastra se descurca minunat (pana si pe tocuri de zece cm!). Si ajuta sa ai prietene precum Bex si Liz.
Insa, cu toate ca Colegiul Gallagher te pregateste pentru orice situatie (pana si cum sa omori un om cu spaghette nefierte...), nici macar el nu te pregateste in fata dragostei adolescentine. Cum sa te comporti cu un baiat care crede despre tine ca esti scolita acasa, mama ta e un zbir, iar pisica ta, Suzie are sticla in labute din cauza bauturii Dr. Pepper? (ei, stiam eu ca chestile carbogazoase fac rau, dar nici asa!)
O poveste construita cu mult umor! Mie mi-au placut in mod deosebit rapoartele pe care le faceau fetele si traducerile lui Macey. O idee intr-adevar originala, cu personaje haioase. Ally Carter, m-ai data gata (mai ales cu finalul..)

Titlu: Daca ti-as spune ca te iubesc, ar trebui sa te omor.
Titlu original: I'd tell you I love you, but then I'd have to kill you.
Autor: Ally Carter (Sarah Leight Foglema )