Hana (Delirium 1.5) de Lauren Oliver

sâmbătă, 27 octombrie 2012

| | |
What they said: "The summer before they're supposed to be cured of the ability to love, best friends Lena and Hana begin to drift apart. While Lena shies away from underground music and parties with boys, Hana jumps at her last chance to experience the forbidden. For her, the summer is full of wild music, dancing—and even her first kiss.
But on the surface, Hana must be a model of perfect behavior. She meets her approved match, Fred Hargrove, and glimpses the safe, comfortable life she’ll have with him once they marry. As the date for her cure draws ever closer, Hana desperately misses Lena, wonders how it feels to truly be in love, and is simultaneously terrified of rebelling and of falling into line.
In this digital story that will appeal to fans of Delirium and welcome new admirers to its world, readers will come to understand scenes from Delirium through Hana's perspective. Hana is a touching and revealing look at a life-changing and tumultuous summer."


What I say: Fiind ca am fost pur si simplu fascinata de Hana in "Delirum", de-abia asteptam sa citesc nuvela din perspectiva ei. Nu mi-a inselat de loc asteptarile, dar mi-a schimbat total punctul de vedere asupra acestui personaj. Dar sa o luam cu incetinitorul.
Cum Dumnezeu poate autoarea asta sa scrie atat de uimitor in doar 64 de pagini? Chiar daca nici nu ai inceput bine nuvela si o si termini, "Hana" mi-a dat impresia unei carti adevarate. Are o descriere la fel de buna ca si primul volum al seriei, actiune din belsug si o transpunere la fel de buna. E incredibil ce reuseste sa faca Lauren in atat de putine cuvinte. Nuvela de fata mi-a transmis multe emotii, unele dintre ele fiind contradictorii, iar conexiunea cu personajul-narator este realizata la un nivel superior care iti permite sa te pui pur si simlu in locul personajului. Astfel am aflat si ce gandeste Hana :)
Daca primul volum mi-a dat impresia ca Hana este genul de persoana care se arunca cu capul inainte in orice situatie si spune mereu ce gandeste, carticica asta mi-a aratat ca personajul este mult mai complex de cat credeam ca va fi. Modul de gandire al Hanei este total opus unei fete care face parte din genul de mai sus. In schimb, protagonista m-a uimit prin multimea de ganduri destul de profunde si sentimentele care ajung sa se bata cap in cap de cele mai multe ori. Cel mai des, am avut senzatia ca eroina nu stie ce sa simta, cum ar trebui sa se comporte. Ar fi vrut sa spuna mai multe, sa isi expuna intr-un fel vulnerabilitatea, insa din pacate nimeni nu a fost prea atent ca sa isi dea seama ca Hana are o batalie grea in interiorul ei. Nici macar Lena, prietena ei cea mai buna, nu a sesizat acest lucru. Daca in volumul anterior am inceput sa o simpatizez destul de mult pe Lena, aici mi-a fost expusa drept o persoana mult prea neatenta, prea indragostita si cufundata in propria ei lume. Hana se cufunda in oceanul ei de nefericire, ascunzandu-si mereu sentimentele si acoperind-o pe prietena ei cea mai buna, insa nimeni nu a fost langa ea sa o scuture de umar si sa ii spuna ca totul va fi bine. Pentru mine a fost o mare dovada de egoism. Mi-a fost extrem de mila de fata pe tot parcursul povestii, iar finalul m-a lasat cu un gust amar, dar si o urma de usoara intelegere. Totusi, l-am recitit iar si iar, in speranta ca nu am inteles bine. N-am avut eu norocul asta...
Mi-ar fi placut ca Hana sa aiba propria ei poveste cu happy-end, sa isi gaseasca si ea cavalerul, insa stiam de la inceput ca nu va fi asa. Cu ajutorul eroinei am inceput sa am acces la niste informatii superioare despre organizarea Portlandului, informatii pe care Lena sau Alex nu le aveau. Am apreciat faptul ca vad o alta perspectiva, o alta mentalitate a unui loc despre care vroiam sa aflu neaparat mai multe. Si de-abia astept urmatoare nuvela. Insa povestea Hanei a fost trista. Genul de carte heartbreacking, care te lasa cu ochii in lacrimi si cu mintea in ceata.
Nu o sa mai pun scurta povestire pentru ca... dezvaluie destul de multe. Si o aveti sus, in engleza. Va spun doar ca, daca vreti sa cititi seria, nu sariti peste "Hana".


Titlu: Hana- a Delirium story
Autor: Lauren Oliver
Nr. pagini:  64
Editura: HarperCollins Publishers

Din aceeasi serie:

  • Delirium (vol. 1)
  • Pandemonium (vol. 2)
  • Annabel (vol. 2.5)- coming soon...
  • Requiem (vol. 3)- coming soon...

3 comentarii:

roxtao spunea...

Si mie mi-a schimbat total nuvela asta viziunea asupra Hanei. Si nu in sens pozitiv.. Dar finalul e cel care m-a lasat masca si abia astept sa descopar ce s-a intamplat de fapt. Din descrierea volumului 3, cred ca o sa ni se dezvaluie atunci..

Anonim spunea...

Asa mi-o placut! La recenzie ma refer. Eu nu am citit cartea iar acum imi pare rau. Si mie imi plac personajele complexe cu sentimente profunde. Se vede ca ti-a placut la nebunie nuvela si ca ai trait impreuna cu personajul tot ce s-a petrecut de-a lungul povestii. Asta este cea mai tare recenzie pe care ai scris-o pana acum. Te-ai ales cu un nou fan. (m-am tinut de promisiune si am scris ceva dragut si adevarat-3pon)

dark_eyes spunea...

@Rox: Da, si eu am ramas profund uimita de gestul Hanei de la final. Nici prin gand nu imi trecea ca tocmai ea a putut sa faca asa ceva... De-abia astept volumul 3!
@Tripon: :))) Mersi!

Trimiteți un comentariu