Recenzie "Cum sa nu te lasi dus de nas de o fata...sub acoperire"

sâmbătă, 20 octombrie 2012

| | |
What they said: Cammie Morgan, care o viziteaza pe colega ei de camera, Macey, la Boston, e convinsa ca o asteapta un sfarsit interesant al vacantei de vara. In definitiv, e acolo ca sa asiste la nominalizarea tatalui lui Macey la visepredentia Statelor Unite. Dar cand esti eleva la cea mai buna scoala din lume (pentru spioane), cuvintele "interesant" si "periculos" nu sunt foarte diferite. Fetele se gasesc dintr-odata implicate intr-un complot, o rapire spectaculoasa, si doar talentele lor de spioane le pot salva.
Curand, Cammie formeaza alaturi de Bex si Liz echipa personala de securitate a lui Macey in turneul de campanie si incearca sa raspunda la intrebarile: Cine e pe urmele lui Macey? Si cum pot Fetele Gallagher sa ii asigure prietenei lor protectia? In fiecare clipa, tinerele trebuie sa-si foloseasca pregatirea de spioane, caci miza devine tot mai mare, iar Cammie se apropie din ce in ce mai mult de groaznicul adevar..."
What I say: Acesta e ceea ce numesc eu un roman "Twister". Pana acum, trebuie sa recunosc cu toata sinceritatea ca primele doua romane au fost pur chick-lit. Da, aveau multa actiune, da, aveau caracteristicile unor carti... carti, dar nu mi-am putut scoate gandul din cap. Dar volumul asta a schimbat totul. E absolut fenomenal si intr-un glorios final, mi-a deschis ochii la adevarul din fata mea: asta e, intr-adevar, o serie de actiune! O serie adevarata!
M-am obisnuit cu stilul lui Ally, care propulseaza o situatie dificila pe la inceputul volumelor, dar ceea ce s-a intamplat in carte m-a facut sa spun "OAU!" din primele 30 de pagini. Trebuie sa ai destul curaj sa folosesti o situatie dificila chiar la inceputul unui volum, dar asta dezvaluie ca Ally chiar are totul sub control. Tipa stie ce face si e sigura ca, in ciuda faptului ca romanul nici nu a inceput bine, are cu ce completa si pe parcursul lui. Puncte extra din partea mea pentru stil :)
 La o viziune mai pe larg, "Cum sa nu te lasi dus de nas de o fata... sub acoperire" e plina de suspans. Este genul de carte care te tine cu sufletul la gura chiar si in momentele "lejere". Are atmosfera aceea superba de "chiar daca totul pare ok, nu e, si tu stii asta, deci asteapta-te la surprize!" Imi place cum, cu fiecare pagina, cartea te obliga sa stigi mental "Ei, haide! Trebuie sa fie asa, nu?". Si chiar cand credeai ca stii totul, ca ti-ai dat seama de ceea ce ar putea urma, atunci cade bomba. Toate presupunerile tale au fost, bine-nteles, complet gresite, iar noul ritm al povestii te lasa fara grai, fara nici o idee fata de ce s-ar mai putea intampla. Noua intorsatura capata amploare si totul se desfasoara in cea mai perfecta atmosfera, tipica pentru o carte de spionaj.
Si Cammie se transforma mult. De fapt, e mai corect daca spun ca e fortata sa se transforme. Din fata care credea ca singura ei problema este dragostea adolescentina, tanara noastra eroina devine, in adevaratul sens al cuvantului, o spioana. Mentalitatea, modul de a actiona in situatii dificile si planul propriu- zis intr-o situatie de criza sunt mai bine descrise, iar daca "Fetele Gallagher" va impresionat prin limbajul de specialitate si actiunea "thriller- politista" care e expusa, veti adora volumul trei.
Totusi, aceasta carte vine cu doua dezavantaje: primul, pe care sunt sigura ca toti o sa il remarcati este diminuarea numarului de glume si replici haioase. Eu inteleg perfect: cand esti prins intre situatiile dificile, nu iti arde de umor. Desi, in unele cazuri, era loc de cateva pasaje amuzante. Al doilea dezavantaj, care pentru mine nu a fost chiar atat de pronuntat, dar s-a resimtit totusi, este lipsa elementului romance. In volumul de fata, scenele dintre Cammie si Zach sunt aproape strict profesionale, cu foarte putin romantism din volumele anterioare. Insa aceste doua neajunsuri sunt compensate de ritmul electrizant al cartii. Cu alte cuvinte: majoritatea dintre voi o sa o adorati.
In situatia initiala, o gasim pe eroina noastra, Cammie, in Boston, unde este chemata de prietena ei, Macey (paunul... la faza asta chiar am ras!) pentru a-i fi alaturi in campania electorala. Eroina si colega ei trebuie sa isi pastreze acoperirea si sa dea impresia ca sunt doar niste fete normale, de la o scoala de fite. Insa o intorsatura grava, ce are loc, nici mai mult, nici mai putin, pe un acoperis, le determina pe cele doua si pe intreg Colegiu Galllagher, sa fie in maxima alerta. Cand toti ochii sunt atintiti asupra voastra si nimic nu e ceea ce pare, e greu sa iti pastrezi calmul si sa actionezi cum trebuie. Si asta e exact ceea ce Cammie, Bex, Liz si Macey trebuie sa faca.
Nota maxima de la mine :)

Titlu: Cum sa nu te lasi dus de nas de o fata... sub acoperire
Titlu original: Don't judge a girl by her cover