Alice in Zombieland (White Rabbit Chronicles) de Gena Showalter

marți, 15 ianuarie 2013

| | |
What they said: "I wish I could go back and do a thousand things differently.
I'd tell my sister no.
I'd never beg my mother to talk to my dad.
I'd zip my lips and swallow those hateful words.
Or, barring all of that, I'd hug my sister, my mum and my dad one last time.
I'd tell them I love them.
I wish..."

OFF WITH THEIR HEADS!

What I say: Sa fim seriosi! Cui nu i-a sarit in ochi cartea asta? E ca si cum titlul ti-ar da in cap cu o bata, strigand "Citeste-ma!" Alice in Zombieland!? Apoi am citit descrierea cartii si cand am vazut ca promite actiune serioasa, am pus piciorul in prag. Trebuia sa am cartea asta! 
Si intr-o zi, ma dadeam eu foarte vesela pe Libris si am spus "De ce nu?"Cautare si... baaaang! Era acolo, soptindu-mi sa o cumpar. Dar, cum sunt fata cuminte (si in majoritatea timpului, fara bani), am asteptat pana la Black Friday si am comandat-o. Mi-am imbunatatit vacanta considerabil. 
"Alice in Zombieland" a fost uimitoare! Pana acum, nu mai citisem de o gramada de vreme carti cu zombie, si mi-am dat seama ca sunt genul care promit multa actiune (da, si cu batai, ceea ce e de bine pentru mine...). Cu cat mai multa, cu atat mai bine. Asadar, daca sunteti amatori de carti cu actiune, incercati volumul lui Gena. 
Trebuie totusi sa va avertizez in legatura cu ceva. Stiu ca titlul va duce cu gandul la povestea lui Lewis Carroll, la fata aia simpatica, care cade intr-o gaura de iepure si se trezeste pe un alt taram, cu iepuri si pisici si...chestii. Daca va asteptati si la cartea Genei de la acelasi lucru, hmm, va cam inselati. E mult mai tare decat orice parodie legata de basmul clasic.
Un alt aspect care m-a incantat a fost limbajul si doza de umor folosita. Pur si simplu, am murit de ras :)) Fiecare capitol era presarat cu glume si replici sarcastice, plus ca totul e pus intr-o lumina favorabila de modalitatea accesibila de scriere. Nici nu iti dai seama cat de repede se citeste. Protagonista are niste replici care iti provoaca un ras necontrolat, iar prietena ei... genul de BFF pe care il dorim cu totii! Pana si modul in care sunt descise scenele de lupta te fac sa ranjesti in timp ce dai pagina dupa pagina. 
Povestea e grozava, si nu numai din cauza creaturilor supranaturale rar intalnite, dar si din cauza unor mici detalii care adauga si mai mult sare si piper. Bine-nteles, pesonajele joaca un rol enorm in toata tocana, iar finalul este unul... delicios (daca tot ne-am luat cu bucataria). Cole e o.O Clar a intrat in topul baiatilor care merita luati in considerare. Insa si cele secundare sunt foarte bine construite, iar sora lui Alice e atat de dulce, ca nu poate sa nu iti para rau cand se intampla... ce se intampla.
In concluzie, va sfatuiesc sa cititi cartea, chiar daca v-ati dezumflat putin cand ati auzit ca nu e ceea ce va asteptati. Dar nu uitati ca nimeni nu a spus ceva de Lewis Carroll. Era doar un titlu, iar voi ati tras concluziile. 
Alice Bell e o adolescenta cam ciudata. Cel putin asta cred cu totii. Insa marea problema este ca nici macar nu e din vina ei. Cand ai un tata obsedat de monstrii pe care doar el ii poate vedea, viata ta sociala se cam duce de rapa. Nu tu intalniri sau petreceri sau cluburi. Nu daca toate aste au loc dupa lasarea intunericului. Dupa ce ultima raza de soare dispare, casa Bell se transforma intr-o fortareata, din care (sa iti dau un indiciu), nu poti sa iesi! Asta pana cand Alice cere de ziua ei un lucru: sa participe la un recital de balet pentru care surioara ei mai mica a muncit de luni bune. Cu greu, fata reuseste sa obtina aprobarea, asa ca toata familia paraseste casa, pe timp de noapte. Iar Alice realizeaza (ca de obicei, mult prea tarziu), ca tatal ei nu era nebun. Monstrii exista. Si vanatorii lor, de asemenea. 
Chiar va rog sa incercati cartea! O sa va placa. Sper sa se publice si in Romania, pentru ca ar face toti banii. 

Titlu: Alice in Zombieland
Autor: Gena Showalter
Nr. Pagini: 404
Edotura: Harlequin


3 comentarii:

roxtao.com spunea...

Like, like! Si eu am fost incantata de cartea asta, abia astept volumul 2!

dark_eyes spunea...

Daa, si eu sunt foarte curioasa, mai ales cand am auzit ca mai vine inca un vanator...
Ai apucat sa iti faci rost de nuvela de la Delirium? Daca vrei, ti-o trimit eu :)

roxtao.com spunea...

Da, am luat-o si eu repede repede! :D Multumesc oricum. Acum sa vad si cand reusesc sa o citesc. Momentan m-am apucat de Rosu de Rubin ca parca urmeaza sa iasa filmul in curand si imi place atat de mult incat o sa devorez probabil toate volumele cat de repede pot. Iar apoi, am deja programate 3 carti cu termene fixe pt recenzii, asa ca.. o sa mai dureze probabil. Asta doar daca nu sacrific o noapte de somn si sunt zombie a doua zi :)) Mai fac si de astea..

Trimiteți un comentariu