Recenzie "E usor sa te iubesc" de Tammara Webber

What they said:        "Rescued by a stranger.
Haunted by a secret
Sometimes, love isn’t easy…

He watched her, but never knew her. Until thanks to a chance encounter, he became her savior…

The attraction between them was undeniable. Yet the past he’d worked so hard to overcome, and the future she’d put so much faith in, threatened to tear them apart.

Only together could they fight the pain and guilt, face the truth—and find the unexpected power of love.

A groundbreaking novel in the New Adult genre, Easy faces one girl's struggle to regain the trust she's lost, find the inner strength to fight back against an attacker, and accept the peace she finds in the arms of a secretive boy."

What I say: Dat fiind faptul ca aceasta carte urmeaza sa apara in curand (10 martie) in librariile din tara noastra, cu ajutorul noii edituri "Epica" (careia ii multumesc si pe care o incurajez din tot sufletul), am decis sa fac si eu recenzia cartii.
Despre Easy am auzit pentru prima oara pe blogul Bibliophile Mystery, care, dupa cum cred ca stiti, a facut si o campanie de publicare a acestei carti. Am fost destul de incantata de ce propunea, dar dupa ce am votat-o, m-am luat cu alte treburi si carti, asa ca am uitat sa o caut in engleza. Mi-am adus aminte de ea odata cu o postare a fetelor de pe Walking on letters, care avea mai multe citate minunate, ce mi-au aratat ca aveam ocarte speciala in fata. Si astfel am ajuns eu sa citesc cartea Tammarei Webber.
Trebuie sa recunosc ca subiectul tratat de aceasta carte m-a intrigat si m-a atras ca si un magnet. "Easy" propune cititorului o tema foarte des intalnita (din pacate) in zilele noastre: ce a abuzurilor. Ma gandeam ca o carte care isi propune sa dezvolte aceasta problema nu poate fi decat una din care poti invata destul de multe si care te poate ajuta pe viitor. Si am avut dreptate, pentru ca, in spatele povestii ce se leaga intre Lucas si Jackie, exista un semn urias care ne atrage atentia cu privirea la socitetatea in care traim si cu ce probleme ne putem confrunta. Volumul de fata e genul de carte catre vine precum un dus rece, trezindu-te destul de dur la realitate. Viata nu e facuta din zahar roz din vidioclipurile lui Katy Perry. Exista si oameni care au probleme grave la mansarda si te pot face victima lor.
Povestea este extrem de credibila si realista, construita astfel incat pana si cele mai mici detalii isi vor gasi sensul in finalul cartii. Cum face parte din genul YA, nu poate lipsi nici elementul romantic, iar relatia dintre cei doi eroi va fi foarte bine primita de catre marii romantici care cauta in Easy un roman de dragoste. Personajele sunt bine creionate, construite astfel incat sa arate opozitia dintre adevaratii prieteni si cei care te insotesc doar pentru un interes, precum si cea dintre bine si rau. Emotiile lui Jackie sunt foarte bine ilustrate, astfel incat, pe parcusul lecturii iti poti imagina fara efort cum se simte o fata aflata in cazul ei. Si pentru cele care sunt foaaarte curioase si vor sa stie un mic/mare detaliu: da, Lucas e super bad-ass. Mi-a placut de el destul de mult, si cu exceptia ideii cliseizate cu baiatul misterios care ascunde un secret tragic (dupa Will Herondale, doamnelor si domnilor, nimic din toate balivernele astea nu ma mai conving!), povestea lui este una care te emotioneaza.
Simplitatea povestii a fost un lucru benefic in acest caz, volumul venind ca si o gura de aer in toata tocana de YA. Inexistenta unui triunghi amoros (sau, ma rog, a unui semi-triunghi? nu vreau sa dau spoilere!) m-a bine- dispus teribil pentru ca, let's face it, deja povestile cu "o, sa fie el-sau-el alesul?" ma enerveaza si sunt consumate (exceptie face "Dispozitive infernale", seria aia merita premiul Nobel). Asa ca Easy este o carte destul de frumoasa, daca stau sa analizez toate aspectele.
Ceea ce vreau sa subliniez este ca volumul lui Webber nu are nu stiu ce actiune sau un plot de milioane, insa pentru cei care stiu ca genul YA este unul de capatai pentru ei, Easy va fi un roman ce va face parte, cu siguranta, din topul lor. Mie personal, care nu sunt nu-stiu-ce fana, mi-a placut destul de mult cartea si am citit-o cu multa placere intr-o seara, cu o cana mare de ciocolata calda in mana si o patura calduroasa alaturi.
Intr-o seara, Jackie este convinsa de prietena ei cea mai buna sa iasa la o petrecere, pentru a uita de despartirea recenta de fostul ei iubit, un soc venit din senin dupa o lunga relatie. Dupa ce se plictiseste destul de bine, eroina hotaraste sa mearga acasa. Insa, in masina ea este atacata si abuzata de catre un baiat pe care il credea prieten. Salvarea vine din partea unui tip misterios, care apare in locul potrivit la momentul potrivit. Pana atunci, Jackie nu il remarcase niciodata. Dar, dupa toate cele intamplate, protagonista nu poate sa nu simta "ceva-ul" care s-a format intre ea si Lucas Landon.
Va recomand sa o cititi atunci cand va aparea in librarii. Stilul prietenos al autoarei, precum si povestea frumoasa de dragoste si subiectele actuale pe care le puncteaza va vor oferi o experienta pe care, sunt sigura, o veti savura cu placere.
Mult succes in continuare editurii Epica, care reuseste sa aduca mai multa diversitate pe piata de carte romaneasca!

Titlu: E usor sa te iubesc
Titlu original: Easy