Recenzie "Umbra noptii" de Andrea Cremer

marți, 5 februarie 2013

| | |
What they said: "În vreme ce alte adolescente visează cu ochii deschiși la băieți, Calla Tor își cunoaște deja destinul: la terminarea liceului, fata-lup va deveni partenera masculului alfa Ren Laroche, alături de care va conduce o nouă haită de lupi Gardieni, luptând umăr la umăr pentru a apăra, chiar cu prețul vieții, locurile sacre ale Păzitorilor.

Dar, după ce încalcă legile străvechi ale stăpânilor ei salvându-l de la moarte pe frumosul muritor Shay, încetul cu încetul, Calla începe să pună la îndoială soarta care i-a fost hărăzită, propria existență și întreaga ei lume. Secrete adânc îngropate ies ușor-ușor la suprafață și, odată cu e le, devine tot mai clar că nimic nu este ceea ce pare a fi. Ea știe că, dacă ascultă chemarea inimii, va pierde totul – poate chiar și propria viață. Merită oare o iubire interzisă sacrificiul suprem?"

What I say: Pentru iubitorii de carti fantasy, care doresc aventura, suspans si o eroina care nu se teme sa lupte pentru a-si apara credintele, "Umbra noptii" este un must-have, o carte care nu trebuie sa le lipseasca sub nici o forma din biblioteca. Fanii supranaturalului cu varcolaci o vor adora, fara nici o indoiala, bucurandu-se de fiecare pagina, la fel cum am facut-o si eu.
Fiind destul de incantata de ceea ce propunea, nu m-am putut abtine si am cumparat cartea de cum a aparut in librarii. Nu mi-a luat mult sa o citesc, pentru ca povestea m-a captivat destul de rapid si nu am avut liniste decat dupa ce am citit ultima propozitie. Si spun cu mana pe inima ca, pana acum, este cea mai buna serie cu varcolaci pe care am citit-o. Ei bine, va veti intreba voi, dar ce poate fi atat de special la aceasta carte? Si eu am sa va raspund simplu, cu un zambet smecher: povestea, ce altceva? Mereu farmecul unui volum este dat de poveste, de originalitatea sa si de elementele adiacente ei, nimeni altele decat personajele si detaliile surprinse, care adauga sare si piper firului narativ. Iar "Umbra noptii" le are pe toate. Desi intreaga actiune este construita  in jurul miturilor arhicunoscute cu varcolaci (cuvant pe care nu o sa il auziti decat in replicile tolomacului de Shay, pe care chiar nu il am la suflet), caracteristicile acestor creaturi au fost usor schimbate, ele fiind capabile sa isi schimbe infatisarea din mers, cand vor. Numele este, de asemenea este schimbat, fiind numiti Gardieni, schimare de care nu ma plang.
Mi-au placut ideile autoarei, modul in care a impartit aceasta "societate supranaturala"intre Pazitori, Gardieni si Cautatori, precum si frumosul aspect pe care l-a dat haitei. A surprins excelent una dintre caracteristicile de baza ale lupilor, anume spiritul haitei, cum nimeni nu este lasat in urma si cei doi alfa isi impart puterea (in acest caz). De asemenea, am admirat personajele, foarte bine conturate, pe care nu ai cum sa nu le intragesti. Fie ca e vorba de poznele care le fac cand vaneaza sau de glumele din sala de mese, totul a indus un sentiment de familie foarte bine creionat. Tot respectul, Andrea.
Singurul lucru de care chiar nu sunt incantata, si trebuie sa spun ca este, in totalitate un lucru subiectiv, este Shay si toata chestia cu Ren vs Shay. Nu stiu, personajul asta mi-a displacut din momentul aparitiei si parca rebeliunea Calei ar fi fost mai bine primita daca nu ar fi fost influentata de o criza adolescentina. In plus, Ren e asa un scump, incat nu am putut sa accept ce s-a intamplat spre sfarsitul volumului. Deci, cred ca v-ati prins in ce team sunt eu.
Calla Tor este o viitoare alfa. Fiind harazita pentru un destin maret, ea se pregateste sa infinteze o noua haita impreuna cu Ren Laroche. Aflati sub comanda Pazitorilor, care controleaza magia, protagonista si "lupii"ei au fost invatati sa se supuna si sa lupte, pentru a proteja anumite locuri de o importanta vitala pentru stapanii lor. Iar Calla isi accepta soarta. Insa toate acestea se schimba odata cu aparitia lui Shay. E frumos, e protejatul unui om cu influenta si e muritor. Toate lucrurile de care Calla ar trebui sa se fereasca. Hm, planul nu prea merge si brusc, lumea eroinei e data peste cap. Restul, vedeti voi :)
O serie superba, pe care o recomand tuturor!

Titlu: Umbra noptii
Titlu original: Nightshade