Recenzie "La jumatatea drumului spre mormant" de Jeaniene Frost

sâmbătă, 9 martie 2013

| | |
What they said: "Catherine Crawfield , pe jumatate moarta...
ii urmareste pe mortii vii cu  hotarare si incrancenare, sperand ca unul dintre acesti ticalosi este tatal sau- vampirul vinovat pentru viata distrusa a mamei sale. Dar este capturata de Bones, un vanator de recompense vampir, si obligata sa intre intr-un parteneriat pacatos.
Cat accepta sa se antreneze cu acest urmaritor sexy pana cand reflexele ei devin la fel de ascutite ca si coltii lui, si in scurt timp Bones reuseste sa o convinga ca a fi moarta pe jumatate nu trebuie sa fie neaparat ceva malefic. Dar inainte ca ea sa se poata bucura de noul sau statut de vantor de demoni pradatori, un grup de asasini porneste pe urmele celor doi. Acum, Cat va trebui sa aleaga de partea cui este... iar Bones se dovedeste la fel de ispititor ca orice barbat care are o inima in piept. "

What I say: Dupa primul volum al seriei "Blood of Eden" si anume Immortal Rules, nu credeam ca ma mai pot indragosti de o alta carte cu amicii nostri coltosi. Ei, spuneam asta pentru ca nu am intalnit seria lui Janiene Frost! Iar cartea de fata m-a impresionat destul de mult. Atat de mult, incat am citit-o in cinci ore.
In apararea mea, nu am citit-o pentru scenele romance din ea, desi am auzit mai multe decat trebuia despre Bones. Cel mai mult m-a tentat actiunea pe care o promitea. Tipa vanatoare de vampiri bad-ass? E pe lista de cumparaturi! Si toate asteptarile mele s-au dovedit a fi intemeiate. Dar o sa revin putin mai tarziu la asta, dupa ce ma ocup de cateva aspecte care mi-au atras atentia. In mod pozitiv, fireste :)
Cartea aste e o bomba cu ceas! Povestea este atat de bine construita, incat m-a facut sa stau nemiscata ore in sir, fara sa mananc sau sa simt nevoie sa imi dezmortesc putin oasele! Pur si simplu am citit continuu, pentru ca eram inlantuita in paginile cartii si nu puteam sa fac altceva decat sa dau pagina dupa pagina. La sfarsit m-am simtit ametita, nu numai pentru ca imi fugea pamantul de sub picioare de oboseala, dar si pentru ca pe parcursul volumului de fata m-am simtit ca si intr-un motagne russe.
Pe langa faptul ca relatia dintre Bones si Cat este una dintre cele mai frumoase (si mai picante) relatii intalnite de mine intr-o carte, plot-ul in sine este uluitor. Mi-a placut faptul ca, desi momentele dintre cei doi iti topeau inima si iti atrageau atentia, intriga volumului ramanea acolo, asteptand momentul potrivit sa iasa in evidenta. Si prin asta vreau sa spun ca, desi partea de romance este foarte aclamata, nici bataliile sau investigatiile facute pentru a deznoda intriga destul de incalcita nu au fost mai prejos. Am lecturat cu placere fiecare capitol in care Cat descria cum prindeau victimele si incercarile lor de a descoperi unde se ascunde antagonistul cartii.
De scenele de lupta nici nu mai vorbesc! Pe la sfarsitul cartii are loc asa- numita batalie decisiva, care m-a lasat fara respiratie. Autoarea descrie incredibil aceste momente, ilustarndu-le atat de viu, incat ai senzatia ca te afli in spatiul descris, cu o tepusa in mana, gata de macelarit. Suspansul este pur si simplu omniprezent. Ritmul este extrem de alert si nici nu apuci bine sa iti tragi sufletul, bucurandu-te de o scurta victorie, ca esti pus din nou in fata unui alt moment dificil. De asemenea, un alt punct forte este doza de realism introdusa adiacent. Chiar daca vorbim de mei multe creaturi supranaturale si de elemente fictionale cu duiumul, autoarea reuseste sa strecoare cateva piese, cum ar fi problemele financiare sau nevoia de spatiu a protagonistei, care adauga un aer mult mai credibil intregii povesti.
Personejele sunt excelent construite. Cat este una dintre acele eroine care reusesc sa te motiveze prin simplul fapt ca ele se ridica in picioare, indiferent de cat de grea le este viata, si incep de la capat, luptand tot mai acerb. Plus ca tipa noastra are un suflet asa de mare, incat te apuca plansul cand vezi prin cate a trecut. Mama ei a fost, fara indoiala, persoana pe care am urat-o cel mai mult in toata cartea si la finalul volumului, mi-a venit sa imi smulg parul de frustrare. Bones este... Bones. Un tip amuzant, un luptator excelent si un baiat atat de dulceee! Felul in care a ajutat-o pe Cat m-a lasat fara cuvinte.
Si, daca am ajuns la persoanje, nu pot sa nu fac o paranteza si sa spun ca "La jumatatea drumului spre mormant" a fost super amuzanta. Nu doar schimburile de replici dintre cei doi te lasa cu dureri de stomac de la atata ras, dar si intamplarile in sine erau pline de haz. Partea de umor a constituit un element cu adevarat important in lucrarea lui Jeaniene.
Primul volum din seria "Vanatoare nocturna" spune povestea lui Cat, o tanara de douazeci si doi de ani cu o mare ranchiuna pe creaturile coltoase din Ohio. Eroina este setata sa infiga o tepusa in inima fiacrui coltos care ii iese in cale, si de cativa ani buni a reusit sa ingroape- la propriu- cateva dintre aceste specimene. Asa ca mare ii este mirarea cand se trezeste ca a facut un "pact cu diavolul" pentru a-si salva pielea. Insa Bones nu este ca si celalti nemuritori pe care i-a cunoscut (ma rog, omorat). El se ofera sa fie partenerul ei in afaceri si sa o invete sa devina o arma letala impotriva celor pe care Cat ii uraste atat de mult. Dar ce se intampla cand descoperi ca dracul nu e chiar atat de negru precum pare?
Nu pot sa spun decat ca merita sa cititi acesta carte!

Titlu: La jumatatea drumului spre mormant
Titlu original: Halfway to the grave