Recenzie "Obsidian" (Lux #1) de Jennifer L. Armentrout

vineri, 1 martie 2013

| | |
Inainte sa incep, vreau sa va urez tuturor o primavara superba, cu multe bucurii si succese! Sper ca ati primit multe martisoare si ca ati avut parte de o zi frumoasa :) Si primiti si de la mine un martisor, chiar daca virtual...

What they said: "Starting over sucks.
When we moved to West Virginia right before my senior year, I'd pretty much resigned myself to thick accents, dodgy internet access, and a whole lot of boring.... until I spotted my hot neighbor, with his looming height and eerie green eyes. Things were looking up.
And then he opened his mouth.
Daemon is infuriating. Arrogant. Stab-worthy. We do not get along. At all. But when a stranger attacks me and Daemon literally freezes time with a wave of his hand, well, something...unexpected happens.
The hot alien living next door marks me.
You heard me. Alien. Turns out Daemon and his sister have a galaxy of enemies wanting to steal their abilities, and Daemon's touch has me lit up like the Vegas Strip. The only way I'm getting out of this alive is by sticking close to Daemon until my alien mojo fades.
If I don't kill him first, that is."

What I say: Ok. Lasati-ma, va rog, sa va arat cum aratam eu in timp ce citeam cartea:

Exceptand faptul ca nu sunt blonda, nu port niciodata rochii si in mana aveam un kindle... yep, that's me :)
Nici nu am cuvinte sa va spun cat de mult mi-a placut primul volum din "Lux". A trecut enorm de mult timp de cand am citit ultima oara o carte fantasy buna. Adica, cu adevarat buna, care sa ma faca sa rad si sa imi stea inima in gat cand o citesc. "Obsidian" a facut toate acestea, ba chiar mai multe.
Ceea ce m-a determinat sa o citesc a fost recenzia Alexei de pe blogul What's with Alex. Am mai auzit de ea si de pe alte bloguri, dar intr-un fel, postarea ei a cazut la momentul potrivit. Pur si simplu am vrut sa iau o pauza de la cartile "serioase" si sa incerc ceva nou. Volumul lui Jennifer a fost perfect si pot sa spun cu mana pe inima ca este una dintre cele mai bune carti fantasy pe care le-am citit.
Partile mele favorite au fost, fara nici o indoiala, dialogurile. Le-am savurat fiecare cuvant, fiecare litera, fiecare idee transmisa. Am ras, am rosit, am facut ochii cat cepele, dar niciodata, in nici o carte, nu am simtit atat de bine replicile personajelor cum am facut-o acum. In unele parti trebuia sa ma opresc si sa inspir, pentru a-mi domoli bataile inimii sau rasul. Genial! Dialogul din "Obsidian" este genial! De fiecare data cand Daemon deschidea gura, stiam ca o sa mor de ras. In plus, nici protagonista nu se lasa mai prejos si fiecare meci dintre cei doi este o adevarata capodopera. Glumele zboara in fiecare fraza, impreuna cu cateva elemente picante care te fac sa adori personajele. Cred ca nu am mai intalnit niciodata niste scene atat de superbe. E o adevarata placere sa urmaresti schimbul de replici, acestea fiind naturale, amuzante peste masura, socant de intrigante si mai mult de cat toate, pline de imaginatie.
Un alt lucru care mi-a placut foarte mult si mi-a atras atentia este stilul autoarei. Mi s-a parut ca Jennifer este atat de sincera in ceea ce scrie! Natural, amuzant si extrem de prietenos. Cred ca aceste adjective descriu cel mai bine maniera de expunere a lui Armentrout. Mi-ar face o reala placere sa o intalnesc. Nu stiu de ce, dar am senzatia ca e genul ala de tipa cu care ai putea sa stai ore in sir sa palavragesti, fara sa te plictiseti sau sa obosesti. Si cred ca relatia stransa care se formeaza intre cititor si text, se datoreaza in mare scriitoarei, care reuseste sa construiasca extrem de bine acele punti invizibile intre noi si poveste. Tot respectul, Jennifer!
Povestea este un alt punct forte al volumului, deoarece iese din tipare. Nu stiu voi, dar eu de mult nu am mai citit un fantasy atat de original cum a fost "Obsidian". Extraterestrii nu doar ca sunt o tema destul de rar abordata in zilele noastre (si vorbesc aici din punct de vedere literar), dar ofera si o mare posibilitate de extindere a subiectului, tocmai pentru ca se stiu atat de putine despre aceste forme de viata controversate. Insasi ideea de "exista sau nu?" aduce un plus de farmec naratiunii, pentru ca totul te duce cu gandul la o tema abstracta, cu un mare potential creativ.
Personajele au fost exceptionale! Nu numai ca te atasezi de Katy si Dee destul de tare, dar nu te poti opri din a avea sentimente contradictorii in legatura cu Daemon. Oau, aici ajungem si la cea de-a doua parte preferata din carte! So, take a deeep breath. Personajul principal masculin e... indescriptibil. Ba iti vine sa il pocnesti, ba iti vine sa sari pe el. Nu stiu cum Dumnezeu reuseste dar, iata, talentul autoarei isi face din nou numarul si iti vine sa mori pentru ca nu te poti decide daca il iubesti sau il urasti din tot sufletul. Si totusi, in final, Daemon este unul dintre cei mai bad-ass protagonisti din carti. E in top 5 categoric :)
Asa ca, in primul volum din seria "Lux" facem cunostinta cu Katy, o fata de 17 ani care s-a mutat intr-un orasel uitat de lume, pentru ca mama ei avea nevoie de o schimbare. Oras mic= multe probleme. Si protagonista nu poate sa nu blesteme ziua in care a batut la usa familiei Black pentru a cere niste indrumari. Pentru ca nu stie ca s-a bagat in cea mai mare belea din viata ei. Si acesta "belea" implica o fata cu o energie echivalenta cu cea a soarelui si a fratelui ei, un tip superb cu ochi verzi, corp de zeu si o atitudine de tot... ei, stiti voi!
Trebuie sa cititi seria! Stie cineva daca e planificata sa apara in Romania?

Titlu: Obsidian
Autor: Jennnifer L. Armentrou t