Recenzie "Printesa mecanica" de Cassandra Clare

joi, 21 martie 2013

| | |
What they said: "THE INFERNAL DEVICES WILL NEVER STOP COMING

A net of shadows begins to tighten around the Shadowhunters of the London Institute. Mortmain plans to use his Infernal Devices, an army of pitiless automatons, to destroy the Shadowhunters. He needs only one last item to complete his plan: he needs Tessa Gray.
Charlotte Branwell, head of the London Institute, is desperate to find Mortmain before he strikes. But when Mortmain abducts Tessa, the boys who lay equal claim to her heart, Jem and Will, will do anything to save her. For though Tessa and Jem are now engaged, Will is as much in love with her as ever.
As those who love Tessa rally to rescue her from Mortmain’s clutches, Tessa realizes that the only person who can save her is herself. But can a single girl, even one who can command the power of angels, face down an entire army?
Danger and betrayal, secrets and enchantment, and the tangled threads of love and loss intertwine as the Shadowhunters are pushed to the very brink of destruction in the breathtaking conclusion to the Infernal Devices trilogy."

What I say: Stiu ca nu am facut recenzia primelor doua volume, dar nu ma pot abtine si trebuie sa va vorbesc despre cartea asta. In fond, pentru asta am facut blogul: ca sa pot imparatsi pareri fara sa fiu constransa. Promit ca o sa vina si cele pentru "Ingerul mecanic", respectiv "Printul mecanic". Cat de curand :)
Si daca am mai spus ca Cassandra Clare este autoarea mea preferata, ca "Dispozitive Infernale" este trilogia mea preferata, acum sunt foarte mandra sa anunt ca "Printesa mecanica" este cartea mea preferata. Si chiar nu cred ca este ceva temporar. Din pacate si din fericire. 
Nu am cuvinte, nu am cuvinte, nu am cuvinte! Imi e foarte greu sa scriu pentru ca nu imi gasesc cuvintele. E ca si cum as vrea sa (dat din maini pentru ca sunt neajutorata)... arunc cu sentimente in voi, ca sa puteti sa simtiti si voi ceea ce simt eu in momentul asta! Dumnezeule, este ca si cand as vrea sa explic ceva, dar auditoriul nu vorbeste limba mea, iar eu nu vorbesc limba lor. Imi vine sa plaaang :( Cred ca ar trebui sa fac o recenzie normala, sa urmaresc pasii pe care i-am stabilit si cu care sunteti atat de familiarizati, dar nu pot. Iertati-ma, dar nu pot!
Cartea asta a fost o explozie! A fost o bomba care m-a distrus pur si simplu, m-a lasat sa ma uit in gol dupa ce am citit ultima propozitie, rugandu-ma ca "Printesa mecanica" sa nu se termine niciodata, rugandu-ma pentru o minune prin care sa nu fiu nevoita sa ma despart de Londra, de Tessa, Will, Jem, Sophie, Charlotte, Henry si toti cei care, pentru doua zile, au fost, in sensul cel mai real al cuvantului, lumea mea. Am sentimentul ca am pierdut un prieten foarte drag, pe care nu era pregatita sa il abandonez.
Nu stiu cum reuseste femeia asta sa scrie atat de perfect! E pur si simplu incredibil modul in care povestea te trage inauntrul ei, ca si cum te-ar aspira pentru vecie. Pentru doua zile ( ma rog, o zi jumatate) am fost blocata in carte. Nu am putut face absolut nimic. Am avut doua teste si nu mi-a pasat absolut deloc! Tot ceea ce am putut sa fac era sa continui lectura, pentru ca suspansul ma ucidea incet, pentru ca nu eram capabila sa ma concentrez la nimic, pentru ca trebuia sa stiu ce sa intampla mai departe. In orice caz, niciun alt volum nu m-a facut sa tremur de emotie cum a facut-o cel de fata. In unele scene trebuia sa tin Kindle-ul cu doua maini, pentru ca refuzau sa ma asculte si inima imi batea intr-un ritm pe care nu am crezut ca e posibil sa-l atinga. Au fost scene care m-au facut sa urlu, scene care m-au facut sa rad nebuneste si scene care m-au facut sa plang cum nu am mai plans decat la Harry Potter. Si, pentru ca probabil va intrebati daca am mai reactionat astfel la o carte, am sa va dau si raspunsul: nu! Niciodata, si nici nu cred ca o voi face in viitor.
Povestea a fost fara cusur, cu rasturnari de situatie si surprize care tot continuau sa vina, ca si un torent. Chiar daca capitolul incepea mai domol, dandu-ti senzatia ca nu se va intampla nimic socant, erai lovit cu buzduganul cand te asteptai mai putin. Nu stiu, Cassandra nu m-a lasat sa imi trag sufletul si m-a tinut in permanenta intr-un suspans teribil. In timp ce citeam eram intinsa ca si o coarda, pana la maixim, gata sa fiu izbita de o alta surpriza, de o alta dezvaluire. Cand am ajuns la final, inca mai asteptam ceva. Poate sa mai apara inca un volum prin minune pe masa? Sau un alt capitol?
Probabil ca toti se intreaba cum a fost finalul... Si nu mint cand spun ca a fost cea mai frumoasa parte din toata cartea. In viata mea nu am avut parte de o incheiere atat de emotionanta, atat de perfecta, atat de heart-breaking, atat de frumoasa si de cuprinzatoare cum a fost cea de la "Printesa mecanica".
Personajele, asa cum v-ati obisnuit, daca ati citit ceva de Cassie Clare, au fost deosebite, construite surprinzator de realist. Replicile lor mi-au provocat fiori pe sira spinarii, purtandu-ma printr-o mare de sentimente. Trebuie sa recunosc ca ador felul in care volumul este scris la persoana a treia, pentru ca asigura o privire de ansamblu care ajuta cititorul sa cunoasca ce se petrece in sufeltul fiecarui personaj, fie el figurant sau principal. Si admir faptul ca, desi pe parcursul unui capitol, perspectivele sunt schimbate foarte des, fara a fi anuntate, persoana care lectureaza textul nu se poate pierde, nu este confuza niciun moment. Tot respectul pentru asta!
Nu stiu ce sa mai spun, pentru ca nu as reusi sa va transmit ce simt nici macar daca am sta fata in fata. Nu, cred ca singurul mod de a afla este cel de a citi cartea, pentru a simti pe propria piele ce minuni face Clare cu o mana de cuvinte si o idee geniala!
In volumul trei ne reintalnim cu Londra victoriana, care serveste drept cadru pentru intemplarile prin care trece Tessa Gray, o tanara care nu prea stie de ce este capabila si ce puteri poate sa manuiasca. Desi ar trebui sa cea mai vesela perioada din viata ei, protagonista nu poate uita de ceasul care, cu fiecare ticait, ii aduce mai aproape de destinul de care au incercat sa fuga. Mortmain isi aduna fortele pentru a pune in aplicare ultima partea a planului care este menit sa distruga toti vantorii de umbre existenti. Si ultima piesa de care are nevoie este chiar Tessa.
Ce faci atunci cand lumea din jurul tau incepe sa se naruie, cand stii ca ultima speranta este pe cale sa moara iar tu esti cel care ar putea distruge sau ar putea salva totul?
Nu vreau intrebari de genul "Cu cine ramane Tessa?". Pentru ca nu o sa raspund la ele, chiar daca mai implorati in cel mai frumos mod posibil. Dar vreau cu adevarat sa imi promiteti ca o veti cumpara cand apare in Romania. Merita cu adevarat fiecare ban!
Cred ca am folosit de foarte multe ori cuvantul "perfect". Perfectiunea nu exista. Dar Clare se apropie, cu siguranta, extrem de tare de acest concept. Love you, Cassandra. You are the best!

Titlu:  Clockwork Princess
Autor: Cassandra Clare
Nr. pagini: 568
Editura: Margaret K. McElderry Books 

Shadowhunters forever!

13 comentarii:

Lucia F spunea...

Ale, am bucur ca macar ai reusit sa termini o recenzie atat de frumoasa.... Te-am vazut atat de neajutorata la scoala si sper ca te-ai mai eliberat.... GOSH!!! Tre sa citesc mai repede sa ajung si eu la printesa mecanica..... :) Super tareeeee!!!!

dark_eyes spunea...

:)) Ma tem ca trebuie mai mult de o recenzie pentru a reveni la normal. Dar imi dau silinta!

roxtao.com spunea...

Ooo, doamne, deci asa este?? Ma asteptam sa fie frumoasa, avand in vedere ca e ultimul volum al seriei, dar nu ma gandeam ca va fi chiar atat de..marcanta! :)) Uf, eu mai trebuie sa astept din pacate cateva zile, mai am cateva pe lista cu termene si nu le pot amana.. Dar ma straduiesc sa ajung cat mai repede la asta, mai ales dupa recenzia ta!

dark_eyes spunea...

:) Ok! Abia astept sa aud si alte pareri, mai ales a ta!

Alice spunea...

când va apărea cartea și în România?

dark_eyes spunea...

In cursul acestui an... cat de curand sper. Mai multe nu pot sa-ti spun pentru ca nici eu nu stiu. Trebuie sa ii intrebi pe cei de la Leda.

Deea spunea...

De unde ai citit cartea ca vreau si eu :))

Deea spunea...

De unde ai citit cartea ca vreau si eu :))

dark_eyes spunea...

@Deea: Eu am citit-o in engleza si mi-am luat-o din Anglia, dar daca vrei, poti sa o comanzi de aici:
http://www.libris.ro/fiction/clockwork-princess-9781406330397--c8210--p648357.html
Sau de aici:
http://www.books-express.ro/book/9781406330397/Clockwork-Princess.html

Anonim spunea...

si eu sunt o mare fana Cassandra Clare sunt o mare fana fanthasy .... devorez carti genul Hush hush serien ,,,, the mortal Instrument Serien divergent trilogy all souls etc.. dar pot sa spun cu mana pe inima printesa mecanica e cea mai emotionanta carte pe care am citito pana acum. sfarsitul dulceamarui m-a facut sa plang in hohote am ramas surprinsa de sfarsit pentru ca nu ma asteptam la asa ceva..... ma asteptap la un happy end gen happy ever after in schimb am avut parte de o surpriza imensa. oricum cassandra a devenit autoarea mea preferata stephenie meyers cazand pe locul doi

Anonim spunea...

Pot sa spunvca asta e exact ceea ce am simtit eu cand am citit cartea. Chiar nu am cuvinte sa o descriu. Ramane in continuare cartea mea preferata.
Citindu-ti descrierea ta(ma refer la acel paragraf in care te-ai descris pe tine)m-a impresionat faptul ca ai folosit replica lui Will a carei continuare o stiu prea bin . Eu am mai retinut un citat: The measure of love is to love without measure. Nu este un citat al unui personaj ci este folosit ca si descriere a unui capitol. Asa cum ne-am obisnuit,Clare ne deschide fiecare capitol al seriei TID cu un citat ff interesant si profund.

Amalia spunea...

Omg deci mi.ai starnit atat de tare interesul. Am citit primele doua volume si pot spune cu mana pe inima ca la finalul celui de.al doilea am plans de frustrare si curiozitate, incat abea astept zilele astea sa ajunga si ultima parte, nu ma intereseaza ca am simulari, nu las cartea aia din mana pana nu o termin ❤

Anonim spunea...

unde pot gasi cartea in format pdf in romana? nu o gasesc si imi doresc foarte mult sa o citesc.

Trimiteți un comentariu