Recenzie "Monster in My Closet" de R.L. Naquin

luni, 29 aprilie 2013

| | |
Vara e singura vinovata. Mi-e atat de groaza de tot si de toate (cititul se exclude, nu pot trai fara citit), incat tot ceea ce pot face este sa stau pe balcon, sa ascult muzica, sa ma minunez cat de tare poate fi seria Monster Haven Story si sa ma inteb cat de prost trebuie sa fi sa pui doua teste in ultima zi de scoala (ma simt ca si Napoleon!). Doua. Dude, I'm soooo frustrated! Si nu la orice materii: la mate si la fizica! NU, deci pur si simplu NU faci chestia asta daca nu vrei ca elevii sa se roage pentru bombe nucleare in scoala! Ma rog, hai, treaca-mearga, mai este o zi ;)
What they said: "I stopped believing in monsters long ago. But I knew I wasn't imagining things when I found one in my kitchen baking muffins. I'd seen him before: lurking in my closet, scaring the crap out of my five-year-old self. Turns out that was a misunderstanding, and now Maurice needs a place to stay. How could I say no?

After all, I've always been a magnet for the emotionally needy, and not just in my work as a wedding planner. Being able to sense the feelings of others can be a major pain. Don't get me wrong, I like helping people--and non-people. But this ability has turned me into a gourmet feast for an incubus, a demon that feeds off emotional energy. Now, brides are dropping dead all over town, and my home has become a safe house for the supernatural. I must learn to focus my powers and defeat the demon before he snacks on another innocent woman and comes looking for the main course..."

What I say: In apararea mea, chiar nu stiam de seria asta. Da, stiu vorba, cine se scuza, se acuza, iar eu nu am nicio scuza pentru ca am asteptat atat de mult sa citesc minunatia asta de carte :) Multumesc Rox, pentru ca ai grija de mine si esti o zeita a cartilor si vrei sa facem fan club Maurice! Nu am cuvinte sa imi exprim recunostinta :D
Okeeey, tot ce pot sa spun in momentul de fata este "De ce, pentru numele lui Dumnezeu, nu e best-seller international???" Pentru ca merita locul asta, cu desavarsire. Poate chiar si unul mai de top. "Monster in My Closet" a fost o lectura nici mai mult, nici mai putin, perfecta, care m-a lasat cu un zambet urias pe fata si cu promisiunea unei noi aventuri (si a unui nou crush...hmhm, Maurice, tie iti suna!). Serios, oameni buni, trebuie sa cititi cartea asta! Si acum o sa va explic, pe foarte pe larg, de ce (evil smile).
Acum, urmatoarele lucruri pe care le voi spune (scrie...)  sunt pentru toti cititorii, fie ei pasionati de carti clasice, fantastice, contemporane, etc.  Nu cred ca puteti spune nu unei astfel de carti. Stiu, stiu ce o sa gandeasca cei care citesc doar literatura "realista": "Ooo, alta poveste cu monstrii, SF, lucruri ireale, nu e de nasul nostru!".  Si aici vin eu, cu un semn cu STOP luat de pe strada si spun: "Oameni buni, va rog sa ii acordati o sansa!"
Nu cred ca exista om pe lumea asta care sa nu fi avut frica monstrului din dulap cand era copil. Ei, va suna cunoscut, nu? In fiecare seara, pe intuneric, vi se parea ca usa se deschide incet-incet si o mana subtitre si terifiant de alba se pregatea sa cerceteze teritoriul... Atunci te apucai sa strigi de zor dupa parinti, si mama, mereu prezenta la datorie, venea si iti arata cu tot calmul posibil, ca dulapul este gol. Totusi, se prefacea ca cearta putin interiorul, ca nu cumva monstruletul sa te mai deranjeze iar. Iar tu, cu un sentiment de liniste si caldurica in stomacel, te afundai in lumea viselor. Povestea cu monstrul sau bau-bau era una destul de frecventa, pana ai crescut si ti-ai dat seama ca sunt doar aiureli.
Si totusi, ce ar fi daca ti-as spune ca monstruletul tau totusi exista, ca nu este rau si infricosator, ci o "persoana" amabila si buna, cu un talent gastronomic incredibil...?
Cartea lui Naquin reinventeaza perioada copilariei. M-am surprins de atatea ori gandindu-ma la cum era cand am fost mai mica si zambind spre dulap, incat am pierdut numaratoarea. Doar ca nu este cum credeti voi. Daca va ganditi la o eroina tanara, care are de infruntat monstrii, va inselati amarnic. Zoey are douazeci si opt de ani, o afacere superba pe care o conduce impreuna cu cea mai buna prietena si un fost sot care refuza sa se maturizeze. Viata de adult, ce mai? Si cand esti prins in panza lucrurilor cu care trebuie sa jonglezi zi de zi, nu iti arde de copilarisme. Asta, daca nu vin ele sa te vaneze.
Ce ai face daca te-ai trezi peste noapte cu un necunoscut in casa (care gateste cel mai divin mic dejun din istorie), care nu este nimeni altul decat monstrul din dulap ce te teroriza cand aveai cinci-sase ani? Si cum ai reactiona cand ai afla ca in jurul tau chiar exista sute de creaturi mitologice, de care ai auzit in povesti? Cei mai multi dintre voi ar spune ca sunt la spital, in coma, dupa ce au fost loviti in cap cu un pian si ca viseaza. Nu si Zoey a noastra :) Ea isi trateaza problemele ca un adult veritabil!
Stilul autoarei si povestea au facut tot jocul.  Pur si simplu te indragostesti de ambele elemente! Tonul folosit este unul prietenos, limbajul este accesibi iar lectura este presarata cu glume si intamplari haioase sau caraghioase, care te fac sa razi in hohote. O citeam azi in ora de romana (proasta idee...) si pur si simplu a mai scos eroina o perla, incat m-am apucat pe un ras zdrava. Ma rog, pana am observat ca mai toata clasa, plus diriga, imi cantareau sanatatea mentala. Intreaga carte poate fi caracterizata intr-un singur cuvant: sweet. Are elemente fantasy, are unele aspecte chick lit si un plot genial. Ce va mai trebuie?
Personajele au fost uluitoare. Cred ca o sa va bombardez cu Maurice zeci de ani de acum inainte. Imaginati-va un tip (care se intampla sa fie si monstru de dulap...trecem peste), care vine in casa ta, iti gateste, face curat, te ajuta cu problemele tale existentiale si devine un fel de BFF, totul in schimbul unui dulap in care sa vietuiasca (pentru ca s-a certat cu sotia, un trol de poduri) si il aveti pe adorabilul de Maurice. Serios, unele personaje chiar ar trebui sa fie reale. Lumea are nevoie de monstruleti adorabili cum este el.
Si eroina imi este foarte draga. Zoey e aiurita, mereu gata sa te ajute, obsedata de cofeina, poseda un gust indoielnic in materie de moda si mai are si o abilitate care o ajuta sa simt tot ceea ce simt cei din jurul ei. Numai Naquin putea construi ceva atat de iubibil. Incepe sa imi placa tot mai mult genul asta de eroina :) Ma caracterizeaza, pur si simplu asa ma vad peste cativa ani!
Nu stiu ce as mai putea sa spun, pentru ca simt ca incep sa nu mai pot reda atat de bine sentimentele de pe parcursul lecturii cu ajutorul cuvintelor. Stiti vorba, uneori cuvintele murdaresc. Totusi, va spun ca nu trebuie sa ratati acesta carte sub nici o forma. Nu cred ca exista persoana pe lumea asta care sa nu iubeasca "Monster in My Closet". E un fel de basm pentru cei mari, cu suflet de copil. Incercati-l, va rog!
In momentul de fata, volumul este disponibil doar in format ebook. Chiar merita, asa ca dati o cautare pe net. Si mai cititi si alte recenzii. O sa vedeti, toate sunt pozitive!

Titlu: Monster in My Closet
Autor: R. L. Naquin