Recenzie "Throne of glass" de Sarah J. Maas

joi, 25 aprilie 2013

| | |

What they said: "MEET CELAENA SADORTHIEN. BEAUTIFUL. DEADLY. DESTINED FOR GREATNESS.
In the dark, filthy salt mines of Endovier, an eighteen-year-old girl is serving a life sentence. She is a trained assassin, the best of her kind, but she made a fatal mistake. She got caught.
Young Capitan Westfall offers her a deal: her freedom in return for one huge sacrifice. Celaena must represent the prince in a to-the-death tournament- fighting the most gifted thieves and assassins in the land. Live or die, Celaena will be free. Win or lose, she is about to discover her true destiny. But will her assassin's heart be melted?"

What I say: Inainte sa incep, trebuie sa va spun ca am aflat de curand ca "Throne of glass" va fi publicata si la noi de catre editura Rao. Ma bucur ca editura a luat aceasta decizie, mai ales ca volumul de fata trebuie sa fie pus la loc de cinste intre "Cronicile Lumii Pamantene" si "Darul". Asa ca, fiti pe faza si achizitionati-o cand o sa o vedeti pe rafturile librariilor.
 Nu in mod intamplator am pomenit cele doua serii de mai sus. Cartea lui Sarah intra in categoria volumelor in care actiunea se petrece pe un alt taram, iar personajul principal este foarte bad-ass si stie sa se apere singura intr-o batalie. Imi place mult mai mult acest gen, insa nu pot sa spun daca este din cauza eroinei, sau a intamplarilor propriu-zise.
"Throne of glass" este o carte frumoasa, plina de suspans, aproape deloc previzibila. Mi-a placut felul in care ea reuseste sa te surprinda, chiar daca credeai ca stii cum se va finaliza totul. La prima vedere pare destul de comuna toata povestea, insa pe parcursul lecturii, am descoperit surprize uimitoare, care m-au facut sa spun ca, da, cartea asta trebuie citita, mai ales pentru cei care cauta un alt taram si ceva diferit.
Personajele au fost cea mai buna parte a cartii! Ma gandeam la inceput ca Celaena trebuie sa fie tipul de asasina cu inima inghetata, care e setata doar sa ucida (daca stau sa ma gandesc mai bine, senzatia mi-a fost data de descrierea de mai sus), dar am fost foarte incantata sa descopar ca eroina este amuzanta, foarte buna la suflet si stie cand sa isi faca treaba. Clar este mult mai bine decat ce propunea initial. Chaol si Dorian au fost foarte bine descrisi, si chiar nu pot sa imi dau seama ce team sunt. Abii sunt foarte iubibili :) Nu credeam ca o sa mai imi placa triunghiurile amoroase, pentru ca ma plictisesc ingrozitor de la o vreme incoace, dar iata ca mai exista si carti care au nevoie de asta.
Actiunea este alerta, exista mult momente de tensiune, iar stilul de naratiune al autoarei imi aduce aminte de basmele pe care le citeam de mica. Nu stiu daca sunteti toti fani, dar mie mi-a placut foarte mult "Throne of glass" tocmai din cauza felului in care este scrisa si din cauza decorului. Sarah are o metoda superba de scriere. Parca tese o vraja, in care cititorul este fortat sa citeasca si sa tot citeasca fara oprire, pentru a afla ce se mai poate intampla. Poate ca si cadrul ajuta la crearea acestui efect, pentru ca, intr-o lume cu castele, mine de sclavi, turniruri si tot soiul de alte chestii aventuroase, este usor sa te pierzi de lumea reala si sa te cufunzi in lectura.
Mi-a placut, bine-nteles, si felul in care s-a desfasurat actiunea. Suspansul nu a fost uitat si m-a tinut in priza in momentele cheie, ritmul a fost destul de alert, iar partea cea mai frumoasa au fost bataliile. Pur si simplu m-am indragostit de modul in care sunt descrise luptele si probele. La un moment dat, Celaena si Chaol au o scena in care sa infrunta cu sabia... duelul ala m-a lasat fara respiratie! Era atat de bine surprins, incat am avut senzatia ca pot sa aud cum rasuna armele cand se lovesc una de alta, ca simt fiecare fandare, fiecare miscare pe care o executa eroina, ca sunt acolo, ca pot sa lupt si eu ca un adevarat profesionist. Uimitor!
Celaena este cel mai bun asasin platit din Adarlan. Insa pana si cei mai buni dintre noi fac greseli, si asa se intampla si in cazul eroinei noastre, care o face intr-un mod fatal: se lasa prinsa de catre oamenii legii. Condamnata la o sentinta pe viata, Celaena nu crede ca va mai vedea lumina zilei. Insa, ca sa ii demonstreze ca este total imprevizibila, viata ii acorda o a doua sansa. Protagonista trebuie sa lupte intr-un turnir, impotriva unor asasini priceputi, pentru a-si demonstra calitatiile. Daca castiga, va fi asasinul regelui pentru cativa ani, apoi va fi libera. Daca pierde...
Recomand cartea cu caldura, mie mi-a placut enorm!

Titlu: Throne of glass
Autor: Sarah J. Maas