Recenzie Pooka in My Pantry (A Monster Haven Story #2) de R. L. Naquin

duminică, 12 mai 2013

| | |
What they said: "Zoey Donovan—empath, wedding planner, go-to girl for monsters with personal problems—has been marked twice for pickup by Death. On both occasions, Riley the smoking-hot reaper has refused to follow through. For his breach of protocol, Riley is now on probation. For her refusal to die on schedule, Zoey's right to live is challenged. She will have to undergo a life-or-death trial, but she won't know when or where it will happen…
Staying alive might not be so difficult if the Leprechaun Mafia hadn't strolled into town. Now every business owner with the slightest connection to the supernatural community is being threatened with the most appalling bad luck if they don't pay up. Mirrors are smashed, bodies are dropping, and Zoey's still got clients waiting for fabric samples.
With a little luck, she might be able to save everyone and still have time for a second attempt at a decent first date with her favorite reaper."

What I say: Ar fi trebuit ca acum sa apara aici recenzia de la nuvela, "Ill- Concieved Magic", dar nu prea stiu ce sa spun (cu exceptia cuvintelor "awesooome!" si "de ce atat de scurta?!" dada, stiu ca e o nuvela). Cred ca o sa o pun candva si pe ea, dar momentan explodez daca nu va spun cat de superb si de amuzant a fost volumul doi din seria "A Monster Haven Story".
Probabil ca, atunci cand cineva spune ca e haituit de Mafia Spiridusilor, nu te astepti ca respectiva persoana sa fie intreaga la cap. Si nu cred ca o carte normala ar fi luata in serios de public cu o asemenea intriga. Dar nu uitati ca "Pooka in My Pantry" este oricum, numai normala nu. Si cum stiam la ce sa ma astept de la Naquin cand am inceput volumul, eram constienta ca o sa ador fiecare cuvintel si ca o sa fie cea mai superba poveste cu Mafia Spiridusilor din cate s-au scris. Nu m-am inselat nici macar o secunda!
Mi-a placut atat de mult! Sa fie persoanjele, sau intriga, sau Maurice, sau finalul, sau umorul? Nu stiu, dar este foarte clar ca aceasta carte a propulsat seria pe primul loc in topul preferintelor mele (Dispozitive Infernale a fost mutata la rangul de "epica", asa ca nu se mai ia in considerare).Habar nu am ce as putea sa scriu, dar sa nu repet ceea ce am scris si la "Monster in My Closet", pentru ca m-am bucurat de volumul asta la fel de tare, daca nu chiar si mai tare :)
O iubesc atat de tare pe protagonista! In "Pooka in My Pantry", Zoey s-a depasit pe sine. Desi are probleme cu Mafia, cu o creatura originara din Irlanda numita "pooka" (exista traducere la noi?), ajutorul ei si persoanjul meu preferat pleaca pentru o perioada (Maurice, sa nu mai fac asta!!!) si intalnirile ei se soldeaza cu cel putin o victima, fata asta reuseste sa ramana la fel de haioasa, de aiurita si de buna la inima. Cred ca, pana acum, Zoey este protagonista mea preferata. Eroinele kick- ass au decazut ;)
Daca tot suntem la capitolul personaje, nu ma pot abtine si trebuie sa va spun cat de superb sunt construite si cele secundare. Nu am absolut nici cea mai mica indoiala ca ador pana si personajele negative. Bine, a fost imposibil ca spiridusii aia nenorociti sa nu te calce pe nervi, dar pur si simplu nu ma pot opri sa nu admir cat de perfect a reusit autoarea sa conceapa fiecare caracter. Pana si Milo (defapt, mai ales Milo) te sensibilizeaza enorm si este imposibil sa nu te atasezi de fiecare personaj din "A Monster Haven Story".
Un alt lucru pe care l-am remarcat este starea de bine pe care ti-o induce lectura. Povestea, protagonista si plotul cartii creeaza un fel de combinatie letala care te forteaza sa te transformi intr-o bila uriasa de fericire. Datorita acestei stari, cartea reuseste sa fie mult mai bine primita, iar paginile curg una dupa alta si nu iti dai seama cat de bine te-ai distrat decat la final. Imi place cand un scriitor reuseste sa ma faca sa uit de lume si imi aduce un zambet pe fata, pentru ca, se recunoastem, uneori preferam lectura tocmai pentru a ne ascunde de realitate. In timp ce ma bucuram de "Pooka in My Pantry" pot sa spun, cu mana pe inima, ca am uitat de tot si de toate si m-am regasit in pielea lui Zoey, incercand sa inteleg treaba cu norocul si ghinionul.
Spre deosebire de alte serii, unde umorul se pierde pe masura ce atmosfera devine mai tensionata si actiunea incepe sa ajunga la punctul culminant, am remarcat faptul ca Naquin a pastrat un ton detasat, chiar daca a reusit sa creeze atmosfera necesara, si nu a uitat nici de doza de amuzament, o parte importanta in cazul nostru. Si, daca tot am adus vorba, apreciez foarte mult noua intriga. Faptul ca, pe langa situatiile dificile in care intra Zoey, a fost introdus un alt plot, care promite si mai multa actiune in urmatoarele volume, m-a facut sa fiu si mai incantata si entuziasmata, asa ca acum nu prea mai am rabdare. Mult mai este pana la volumul trei (care, by the way, se numeste Fairies in My Fireplace...)! Desi nu m-am plans de primul volum, pentru ca neczaurile protagonistei au fost destule la momentul respectiv, chiar ma bucura faptul ca Naquin si-a dat seama ca trebuie sa apara o situatie dificila mult mai consitenta. O, si inca ce mai situatie!
Si mai spun un lucru, apoi va las cu un scurt "rezumat" (inca ma mir ca puteti citi toate prostiile care le indrug eu aici :) multumesc, suneti cei mai tari!). Draga Naquin, te iubesc pentru felul in care impletesti miturile unor creaturi cu o poveste personala, care adauga mai mult farmec si mai multa magie. Mi se pare absolut fermecator (si la propriu si la figurat) si ai tot respectul meu pentru doza de originalitate cu care ai injectat seria ta. Desi sunt 99% sigura ca nu vei citi chestia asta, sa stii ca ai un fan urias in Romania (ba cred ca doi, o numaram si pe Rox).
Asadar, in cel de-al doilea volum, Zoey Donovan nu a scapat sub nicio forma de necazuri. Ba din contra, e ca un magnet pentru probleme, gata sa isi foloseasca super puterea pentru a ajuta orice monstrulet aflat la ananghie. Insa cine o scapa pe eroina de propiile ei incercari? Pentru ca, desi a reusit sa salveze o persoana importanta din viata ei, Zoey a incalcat niste legi importante si a stricat un echilibru. Chiar si asa, protagonista nu merita sa fie trecuta in perioada de testare, obligata sa isi salveze pielea din tot soiul de probe, sa fie lasata singura in casa cu cea mai detestabila creatura din lume, care are o repulsie stanjenitoare fata de pantaloni, sa isi piarda pentru o perioada bucatarul si cel mai bun prieten supranatural, sa fie santajata de Mafia Spiridusilor si sa fie obligata sa rezolve ecuatii cu norocul si ghinionul... Reuseste Zoey sa jongleze cu toate? Ei, mi-e teama ca pentru a afla raspunsul, trebuie sa cititi cartea. Credeti-ma, o sa adorati fiecare pagina! Nu trebuie sa ratati aceasta aventura!
Titlu: Pooka in My Pantry
Autor: R.L. Naquin
Nr. pagini: 236 
Editura: Carina Press
Din aceeasi serie:
  • Monster in My Closet (vol.1)
  • Ill- Concieved Magic (vol.1,5)
  • Fairies in My Fireplace (vol.3)- coming soon
  • Golem in My Glovebox (vol.4)- coming soon
  • Demon in My Driveway (vol.5)- coming soon
  • Phoenix in My Fortune (vol.6)- coming soon


8 comentarii:

roxtao.com spunea...

:D Suuuuper recenzia! Ma bucur enorm ca te-ai indragostit de serie!
Abia astept sa descoperim continuarea povestii!!

dark_eyes spunea...

Nu aveam cum sa nu ma indragostesc de serie si de Maurice :))
Vai, mi se pare ca mai este o eternitate pana la volumul trei! Cred ca o sa il devorez intr-o zi, chiar daca as vrea sa il savurez lent...

Anca spunea...

Și dintr-o dată mă simt singura persoană de pe pământ care nu a citit asta...
genială recenzia! O să mă apuc de ea, după restul teancului de cărți.

roxtao.com spunea...

Eu am citit maaaaxim 50 de pagini pe zi, special ca sa lungesc cat mai mult bucuria :D O sa incerc sa fac la fel si cu urmatoarele volume, chiar daca imi vine sa le devorez in doar cateva ore! :))

@Anca, a mai citit si altcineva in afara de mine si Alexandra seria?? Daca da, da-ne si noua niste linkuri, eu sunt atat de disperata dupa cartile astea incat sunt super curioasa sa mai aflu si alte pareri de la noi! :D

roxtao.com spunea...

Stiu ca nu ai FB, dar nu am putut sa ma abtin sa nu dau share pe wall-ul autoarei recenziilor tale. Asta a fost raspunsul ei:
"R.L. Naquin: Oh, Rox, thank you so much for sharing those with me. You and Alexandra are both wonderful. The translation gave me enough to understand her reviews, and they both made my day.:)"
Si postarea o gasesti pe wall-ul ei (R.L.Naquin), dar nu stiu daca o poti vedea daca nu ai cont. Iti fac un print screen daca vrei :D
P.S. Ai nevoie de cont pe FB!

dark_eyes spunea...

Jesus, Mary, Joseph si camila... O Doamne iti multumesc enorm! M-am si apucat de plans de fericire :))
Din pacate nu am putut sa vad postarea, dar m-am gandit si eu la FB, ma rog, o pagina pentru blog, nu chiar pentru mine. Trebuie insa sa iau in considerare si timpul care o sa il consume :)
Multumesc, multumesc, multumesc enorm! Azi chiar m-ai facut cea mai fericta persoana din Lume (de doua ori)!

roxtao.com spunea...

:D :D Ma bucur tare, tare mult ca te-am facut happy! Ti-am trimis un mail acum cu imaginea.

Leontina spunea...

Trebuie neapărat să citesc cărțile astea, sună așaa de interesant :D

Trimiteți un comentariu