Recenzie "In the Band" (Luminescent Juliet #1) Jean Haus

marți, 21 mai 2013

| | |
What they said: "When family problems push Riley Middleton into giving up a percussion scholarship in another state and attending college from home, her friends push her to try out for a local rock band. Of course, Riley makes the band. She rules at the drums.
Riley soon finds out rock bands have a different dynamic than marching bands, especially when each of her male band mates has a major ego and is a major player. Two of them relentlessly flirt with her. The other—a dark, sexy rock god she can’t help being attracted to— is a total jerk and pushes her to quit. She becomes determined to ignore his rudeness and his hotness. Even if she was interested in jerks, a hook up would probably get her booted out of the ego-ridden band, and playing keeps her sane. Behind the drums, the world and its troubles evaporate.
If she wants to stay in the band, Riley needs to ignore the growing sparks between her and her band enemy. But as she gets to know the man behind the stage persona, ignoring him proves to be more difficult than flowing through a time sig shift."

What I say: De enorm de mult timp vroiam sa citesc cartea asta. Am pus ochii pe ea chiar de cand a aparut, din cauza ca protagonista canta la tobe. Daca sunteti aici de ceva vreme prima data am scris creme :), probabil ca stiti ca de doi ani si ceva vreau sa cant la tobe. Mda, singura piedica este ca stau intr-un bloc :| Vecinii mei ar fi foarte incantati, ce mai! Revenind la subiect, nu pot sa spun ca ceva mi-a adus brusc aminte de ea. Imi rasfoiam pur si simplu folder-ul de pe Kindle si am vazut-o din senin *mamaliga ta, ce cauti aici, singura si necitita?*. Si asa am inceput eu sa citesc primul volum din "Luminescent Juliet".
La prima vedere, probabil ca povestea pare putin cliseizata:  fata noua (chiar daca in trupa), care este super nervoasa pe baiatul foarte hot si tot pe atat de dushbag, si care, pana la urma simte cum o scanteie se aprinde intre ei. Mda, cam asa am crezut si eu. Sunt extrem de fericita ca m-am inselat, pentru ca poveste din spatele acestui "schelet" este mult mai complexa si mai frumoasa decat as fi crezut vreodata. So, Jean Haus, big thumbs up!
Desi la prima vedere povestea poate parea destul de simpla, fara sa promita intamplari surprinzatoare, "In the band" a reusit sa ma captiveze foarte usor, datorita stilului in care este scrisa. Tonul este unul lejer, insa autoarea stie ce face cu literele. Mi-a placut foarte mult stilul ei, modul in care reuseste sa mentina cititorul atent la lectura, chiar daca nu exista actiune care sa te lase fara respiratie sau ritmul nu este foarte alert. De asemenea, am admirat si faptul ca s-au introdus unele subiecte, nu atat de centralizate cum este povestea de dragoste dintre cei doi, ci lucrurile "marunte", de zi cu zi, care nu par atat de importante ca si muzica sau iubirea, dar cu siguranta pot face diferenta.
Am remarcat si am fost incantata de cat de bine reuseste sa transmita Jean energia din timpul concertelor pe care le sustine trupa, dar si felul in care ea ilustreaza emotiile sau trairile personajelor. Parca ma aflam chiar eu pe scena, bucurandu-ma de muzica, de fani si de toata atmosfera unica din timpul unui astfel de eveniment. Am avut oportunitatea sa ma contopesc cu personajele, sa intru in pielea lor si sa simt ceea ce traiesc ele, ceea ce, am mai spus si o sa o repet, este un lucru superb la o carte.
Singurul lucru care ar putea fi deranjant, cred eu, sunt termenii muzicali folositi ici-colo, dar care nu cred ca o sa va puna mari probleme, daca aveti un dictionar la indemana. Si oricum nu sunt foarte multi. Si probabil ca nu ar trebui sa cititi acesta carte daca nu sunteti pasionati de muzica. Desi, din cate am vazut eu pe aici, cam toti cititorii au ca a doua sau a treia pasiune muzica :D
Nu o sa neg ca latura romantica din mine a murit de fericire cand a vazut ce potential urias neirosit a fost in "In the band". Riley si Romeo (da, da, asa il cheama pe tip; atat eu, cat si eroina am murit de ras cand am aflat...) au o poveste foarte frumoasa. Unele faze chiar m-au emotionat, si nu cred ca sunt usor impresionabila la capitolul "love story", pentru ca am citit destule. Momentele dintre ei au fost excelent construite, au fost pline de acel ceva care ma face sa ranjesc cand imi aduc aminte de ele si cel mai important, nu s-au lasat mult asteptate, dar nici nu au venit pe tava. De obicei, timing-ul asta poate fi reusit sau un dezastru. Ba eroina este prea disperata sa ii sara in brate, ba e incapatanata in mod prosteste si nu are un motiv real sa il refuze pe al nostru baiat. Insa aici, mi s-a parut ca totul decurge natural si foarte ok. Si inca o observatie: fara triunghi amoros! Slava Cerului, cred ca incepe sa se piarda moda asta. Era si timpul!
Lasand romance-ul la locul lui, sa trecem la povestea reala. Cum spuneam, m-a surprins in mod placut ca, fata de alte volume YA, unde protagonista se gandeste numai si numai la el si restul lumii dispare, undeva in neant, aici avem doza de realitate gata sa iti dea cu tigaia in cap, pentru a te trezi din vis. Sa fim seriosi! Da, poate dragostea te face sa plutesti pe un norisor si unicorni zburatori iti fac temele si muncesc pentru tine, insa mai devreme sau mai tarziu iti vei da seama ca nu e totul roz si pufos. Si asta am admirat la cartea lui Jean Haus. Este extrem de credibila, foarte realista si motivatiile lui Riley sunt perfect justificabile si logice. Nu, nu pot sa ma duc la colegiul ala pentru care am lucrat toata viata, pentru ca tin la familia mea, nu vreau sa imi las surioara mai mica balta si mama depresiva sa cada si mai tare decat a facut-o. Si cel mai important mi se pare ca "In the band" iti spune sa nu renunti la visele tale, dar nici la familie. Trebuie sa existe o cale de mijloc, dar nu o poti gasi daca nu faci ceva efort.
A, si ultima chestie: o iubesc pe eroina! E o zeita a tobelor si are un temperament foarte tare. De Romeo nu va mai spun, va las sa descoperiti singuri :P
Riley Middleton a renuntat la bursa pentru care a lucrat de cand s-a apucat de tobe pentru ca familia are nevoie de ea mai mult ca niciodata. Mama ei este o epava, din cauza divortului greu prin care a trecut si a problemelor financiare. Sora mai mica isi pierde copilaria. Colegiul cel nou este un cosmar pe langa cel la care trebuia sa mearga. Iar protagonista trebuie sa jongleze cu toate problemele si sa fie capul familiei. Singurul lucru carte o sustine este muzica. Si cand Riley are ocazia sa fie tobosarul unei formatii promitatoare, nimic nu o poate opri, nici macar tipul cu cea mai nasoala atitudine din lume.Chiar daca asta inseamna sa isi opreasca sentimentele tot mai puternice pentru baiatul diferit pe care il vede in el.
O recomand cu caldura, daca aveti ocazia sa o cititi, nu ezitati!
Titlu: In the band
Autor: Jean Haus