Recenzie The Selection (The Selection #1) de Kiera Cass

luni, 6 mai 2013

| | |
What I say: "For thirty-five girls, the Selection is the chance of a lifetime. The opportunity to escape the life laid out for them since birth. To be swept up in a world of glittering gowns and priceless jewels. To live in a palace and compete for the heart of gorgeous Prince Maxon.
But for America Singer, being Selected is a nightmare. It means turning her back on her secret love with Aspen, who is a caste below her. Leaving her home to enter a fierce competition for a crown she doesn't want. Living in a palace that is constantly threatened by violent rebel attacks.
Then America meets Prince Maxon. Gradually, she starts to question all the plans she's made for herself--and realizes that the life she's always dreamed of may not compare to a future she never imagined."

What I say: Inainte de toate, cred ca stie toata lumea ca aceasta carte va aparea la editura Leda, probail in cursul acestui an, pentru ca traducatorul a predat-o deja :) Va recomand cu caldura sa o cititi, pentru ca altfel riscati sa pierdeti o lectura foarte frumoasa!
Trebuie sa recunosc ca, atunci cand am citit pentru prima data despre "The Selection", am fost putin reticenta, pentru ca aveam unele banuieli conform carora cartea va aduce putin cu un show ieftin difuzat si la noi in Romania (despre Burlacul este vorba). Ma asteptam ca fetele sa inceapa sa isi joace feste reciproc, iar atmosfera sa fie una tensionata, incarcata de ura. Asa ca nu am fost extrem de nerabdatoare sa incep lectura.
Totusi, gasindu-ma la bunica, cu o zi insorita inainte si fara planuri, am dat o raita prin kindle, ca sa vad ce ma asteapta dupa ce se termina scoala. Si nu stiu de ce, dar m-am oprit la cartea de fata. O fi fost coperta vinovata, sau faptul ca tot internetul vuieste cu recenzii pentru volumul doi, nu stiu, dar m-am trezit ca incep sa o citesc.
Primul lucru care mi-a sarit in ochi si de care am fost destul de incantata este modul in care s-a realizat impartirea societatii distopice. Mi s-a parut destul de ingenioasa mentalitatea autoarei si consider ca s-a remarcat destul de bine prin acesta idee in peisajul tot mai iubit al cartilor post- apocaliptice. Illea, tara in care se desfasoara actiunea, este divizata in 8 caste: prima, din care face parte familia regala si clerul, a doua, din care fac parte celebritatile, politicienii si cei care asigura paza tarii, a treia unde putem gasi profesori, oameni de stiinta, doctori, a patra cu detinatori de fabrici, ferme si alte intreprinderi, cinci, casta de unde provine America si unde sunt toti artistii, sase, din care fac parte secretarele, bucatarii, soferii, sapte, un compartiment al oamenilor care fac munca fizica, precum constructorii si opt, casta oamenilor fara case, slujba si mancare. Pe langa acestea, fiind o tara destul de noua, Illea este supusa unor atacuri teroriste din partea unor grupuri rebele, iar relatia cu alte tari nu este nici ea imbucuratoare. Un alt lucru care m-a surprins a fost ca populatia este constienta de situatia in care se afla. In majoritatea distopiilor pe care le-am citit, conducerea ascunde destul de mult lucruri.
Apoi a venit si surpriza, care m-a convins ca nu trebuie sa ma iau mereu dupa rezumatul de pe spatele cartii. Desi exista si fete care ar face orice pentru a castiga coroana, regulamentul competitiei prevede ca niciuna dintre concurente nu trebuie sa agreseze fizic sau psihic o alta concurenta. Si, desi ma asteptam ca unele tinere sa nu respecte aceasta clauza, a fost mai mult decat placut sa descopar ca eroina se imprieteneste cu cateva fete si ca exista un fel de solidaritate intre ele. Si de aici, a inceput sa ma incante tot mai tare "The selection", asa ca nu mare mi-a fost mirarea cand m-am gasit uitandu-ma la ultima pagina, dupa cinci-sase ore de lectura.
Eroina a fost superba! Nu numai ca avea un temperament care mi-a permis sa rad la anumite faze, dar nu m-am putut abtine sa nu observ ce a vrut sa transmita autoarea cu ajutorul Americii. Nu te schimba pentru nimeni si nimic, fi mereu tu insuti, pentru ca de multe ori, asa este cel mai bine! Plus ca modul in care actiona mi s-a parut natural, firesc, un lucru destul de rar intalnit. In majoritatea cazurilor, dam de protagoniste care repeta greseli stupide, chiar daca stiu care sunt consecintele, eroine prea imature, etc. Insa comportamentul personajului principal mi s-a parut demn de lauda.
Si alte personaje secundare au fost incantatoare, construite cu mult atentie. Mi s-a parut extrem de usor sa decid daca iubesc/detest persoana respectiva. In legatura cu triunghiul amoros, cu siguranta il prefer pe Maxon, chiar daca nu gasesc foarte multe motive sa ii intorc fata lui Aspen.
Un alt punct forte al cartii a fost portita pe care o deschide Cass, si care, sper eu, va duce la o intriga mult mai consistenta in urmatoarele volume. Fortele rebele si istoria Illeei sunt doua elemente care sper ca vor fi puse in lumina mult mai mult, pentru ca am senzatia ca si in cazul acestei distopii, unele lucruri sunt ascunse. Abia astept sa deslusesc misterul :)
Asadar, ne aflam pe taramul unei tari recent infintate. America Singer si familia ei fac parte din casta cinci. Desi nu duc o viata prea usoara, eroina si membrii Singer sunt fericiti si au un trai linistit. Asta pana in ziua in care o scrisoare ajunge in posta. Fiind eligibila, America este invitata sa participe la o competitie nationala, in urma careia poate deveni printesa tarii si sotia printului Maxon. Insa protagonista are o piedica, fiind deja indragostita de un baiat dintr-o casta inferioara. Nicio coroana sau un mostenitor incantator nu pot sa spulbere visul ei de a se casatori cu Aspen. Si totusi, o intorsatura neasteptata o propulseaza pe America intre cele 35 de concurente. Astfel, fata se gaseste intr-o viata pe care nu si-a imaginat ca o poate trai. Dar daca e posibil?
Sper sa incercati "The Selection". Este una dintre cartile care chiar m-au surprins intr-un mod placut si care merita un loc special in biblioteca. Spor!

Titlu: The Selection
Autor: Kiera Cass
Nr. pagini: 327
Editura: Harper Teens
Din aceeasi serie:
  • The Prince (vol. 0,5)
  • The Elite (vol. 2)
  • The One (vol. 3)- coming soon (2014)

8 comentarii:

Anca spunea...

E una dintre cele mai elaborate recenzii la această carte pe care am citit-o! Totuși, nu cred că o voi încerca prea devreme. Pentru asta trebuie să o cumpăr și naa...

Ralu spunea...

Serios? Va apărea și la noi? Genial! :x
Această carte(în special coperta) mi-a atras atenția din prima și mor de curiozitate să o citesc. Recenzia ta, foarte bine pusă la punct, ca întotdeauna, face așteptarea și mai grea. :D
Sper din suflet că vor păstra coperta originală.<3

dark_eyes spunea...

Multumesc fetele! Anca, atunci cand apare, poate prinzi un concurs :) Ralu, cred ca vor pastra coperta, e prea frumoasa ca sa o schimbe!

roxtao.com spunea...

:)) Acum sunt tare curioasa sa aflu ce parere o sa ai de urmatorul volum. Ah, si de nuvela, aia cred ca o sa iti placa tare mult!
P.S. Uitasem aproape complet majoritatea detaliilor privind castele, mersi ca mi le-ai amintit!

dark_eyes spunea...

Cu mare drag :) Daaa si eu vreau sa vad cum e cu The Elite, pentru ca am observat ca sunt enorm de multe recenzii negative :(

Leontina spunea...

Încă o carte pe care o am și pe care trebuie să o citesc de ceva vreme. Sper ca la vară când voi avea mai mult timp să reușesc să o citesc, sună chiar foarte interesant, am auzit multe lucruri bune despre ea :)

Vero spunea...

Nu vreau să te dezamăgesc, dar mi s-a părut că volumul doi a fost o maaare greșeală. Sincer. Dar nu vreau să influențeeez ^.^ Primul a fost minunat.

dark_eyes spunea...

Nu ma influentezi deloc, tocmai am terminat volumul si, din pacate, am aceeasi senzatie :( Nu stiu exact, inca incerc sa imi dau seama ce Dumnezeu s-a intamplat cu The Elite...

Trimiteți un comentariu