Pagini din copilarie #1

sâmbătă, 1 iunie 2013

| | |
Dragilor, revenit-am cum am promis cu o noua rubricuta, la care va cer sa va implicati si voi. Insa, inainte de toate, vreau sa va urez tuturor, indiferent de varsta, la multi ani! De ce tuturor? Pentru ca nu conteaza varsta din buletin. Conteaza varsta sufletului vostru. Si ceva imi spune ca cei mai multi dintre noi au inca un numar destul de mic de ani :) Asa si trebuie!
Acum, sa trecem la "problema" noastra (ca sa ma pot uita si eu la Tangled...). Pentru cei care au sarit postul in care explicam ce si cum si nu numai, as vrea sa detaliez putin planul, inainte sa il pun in aplicare. Pe scurt :D (dai cu discursu'...). Asadar: rubrica noua. Despre cartile din copilaria noastra, care ne-au facut sa visam, care ne-au aratat alte lumi, care ne-au deschis apetitul pentru lectura. Parerea mea, care asteapta sa fie prietena cu alte pareri. Nu cu una, nici cu doua. Cu muuulte. Un soi de club incarcat cu nostalgie, un cufar plin cu povesti care abia asteapta sa fie redeschis. Macar din cand in cand. Sa ne aducem aminte de primele noastre aventuri, de primele noastre cuvinte citite :) Sper sa "va bagati", cum s-ar spune. Si bine-nteles, astept sugestii pentru urmatoarele rubricute.(Okeeeeey, pauza din scris, pentru ca nu mai pot de ras :)) Astia de la Antena i-au tradus numele tipului din Tangled Gheorghe :)))) Nu pot sa creeeed).
Ma gandeam ca, daca tot e azi 1 iunie, prima serie care va deschide sirul sa fie una care sa ne aduca aminte cel mai bine ce inseamna copilaria. Si cea mai buna optiune sunt "Cronicile din Narnia" de C. S. Lewis.
In lumea din Narnia am intrat prin clasa a doua sau a treia, cand doi colegi care, mai taziu, mi-au prezentat si muschetarii lui Dumas, au insistat ca trebuie sa citesc "cele mai tari carti din lume". De ce nu? Mai ales ca imi placea cum arata penarul cu tipa bad-ass si arcul. Asa ca m-am dus, de cum am terminat clasa si mi-am cumparat toate cele 7 volume, in editia cu box-set-ul (uf, sunt atat de mandra ca inca arata la fel de bine :D).
Nu am mai asteptat nicio secunda si- sub privirea acelui leu superb a carui nume aveam sa il aflu curand- am patruns intr-o lume magica pe tot parcursul verii. Am fost acolo cand Narnia a luat nastere, cand Lucy a decoperit dulapul si a intrat intr-o lume in care era mereu iarna, am calarit pe cel mai tare cal din lume, am recuperat tronul Printului Caspian, m-am imbarcat pe Zori de Zi. Am trait cele mai frumoase aventuri din lume, alaturi de Lucy, Susan, Peter, Edmund, Jill si Eustace. Am plans cand m-am despartit de Aslan si de Taramul pe care vroiam sa raman pentru intreaga mea viata. Insa mi-am dat seama ca voi putea reveni mereu in Narnia, chiar daca nu va mai fi niciodata precum prima data. Dar pot supravietui cu asta :P
De atunci, nu prea uit sa imi verific dulapul :)) Daca se intampla intr-adevar o minune si reusesc sa intru in Narnia? Si daca seria asta m-a invatat ceva, e ca niciodata nu trebuie sa imi pierd speranta. Cea mai mare aventura a vietii mele poate incepe cand ma astept cel mai putin. Si chiar daca o sa cresc mare si nu o sa ajutorul meu nu va mai fi necesar in lumea aceea, eu ma voi intoarce candva...
Ca mai toti fanii, l-am iubit pe Aslan din toata inima :) Chiar daca nu am inteles la momentele respective de ce Susan si Peter nu au mai putut sa mai vina, si dupa cativa ani, nici Edmund si Lucy... Probabil ca personajul meu preferat a fost Lucy. Mereu mi-a placut felul ei de a fi si optimismul care o inconjura de fiecare data. De asemenea, e e genul nostru de eroina. Fara ea, nu ar exista magia Narniei, nu? Nu am mai fi trecut niciodata de Vrajitoare Alba si nici nu am fi trait clipe minunate. Si cel mai important lucru: fara Lucy nu am fi stiut ce inseamna cu adevarat sa crezi. Sa crezi in ceea ce simti, in puterile si in visele tale. Asa ca pot spune ca mi-am inceput viata cu dreptul, pentru ca am sute de personaje cu experienta in spate.
Cartea mea favorita din serie e, fara indoiala, "Sifonierul, leul si vrajitoarea". Urmata de "Ultima Batalie". Si "Calul si baiatul" are un loc special :) La capitolul filme, nu pot sa aleg. Ador felul in care au fost realizate, precum si actorii si efectele speciale. Ma uit in fiecare an la toate trei, ca sa nu las copilul din mine in stare latenta...
Mi-ar placea sa recitesc cele 7 volume, sa ma intorc la tot ceea ce a insemnat pentru mine munca lui C.S.Lewis, sa imi dau seama, acum ca sunt mai matura, de toate metaforele ascunse de autor printre pagini. Inca nu am recitit niciodata seria, dar vara asta vreau sa o fac, pentru ca simt ca incep sa uit anumite chestii pe care nu trebuie sa le las sa piara. Pentru ca, stiti cum e, viata la liceu te pregateste pentru viitor, dar are grija sa ti se urce la cap :)) Vreau sa nu ma departez de partea mea copilaroasa.
Si chiar e adevarata vorba asta: Narnia m-a invatat ca toti trebuie sa crestem si sa ne lasam copilaria in urma, dar nu trebuie sa o uitam niciodata!
Pentru voi ce au insemnat Cronicile lui Lewis? Ce va placut cel mai mult? Ce sentimente ati avut cand le-ati citit? Abia astept sa va aflu parerile :) Pentru Narnia!!!
P.S. Va las cu un cantec foarte frumos din cel de-al treilea film :) Sa il ascultati!

4 comentarii:

Ralu spunea...

Gheorghe Papagheorghe. Așa îl chema. I-au pus numele după actorul care i-a dublat vocea în română. Prea tare faza!! =))
Eu una nu am citit Cronicile din Narnia, dar mi-ar plăcea mult. Chiar mă gândeam de curând la această serie.

Anonim spunea...

Imi place mult rubrica asta !:))))Iar in legatura cu Narnia,am vazut doar filmele,dar sper sa ajung sa o citesc candva.

Vero spunea...

Ah, am văzut filmul ”Leul, Vrăjitoare și Dulapul” și mi-a plăcut atât de tare că am vrut neaparat să le văd și pe celelalte, dar n-am avut timp și nici la cărți nu m-am gândit... Daaar niciodată să nu spui niciodată. De o săptămână stau în capul lui frati-miu să ne uităm împreună la filme *și mai e și Ben Barnes acolo, ăsta-i oricum un bonus*

Lucia F spunea...

Deci tu Ale! Esti atat de geniala! Aproape m-ai facut sa plang la cate amintiri am cu seria asta!!! + ca eu am plans cand Susan si Peter nu au mai putut sa mearga in Narnia... :D

Trimiteți un comentariu