Recenzie "Creatura" de Nely Cab

joi, 25 iulie 2013

| | |
NU UITATI CA RECENZIA ESTE O ANALIZA CRITICA PROPRIE! ASTA INSEAMNA CA PUTEM AVEA GURSTURI DIFERITE!
What they said: "Isis Martin, o fata de saptesprezece ani, incepe sa sufere de tulburari de somn dupa ce o silueta neagra si inaripata ii apare in vis, hartuind-o. Nu trece mult pana cand Isis se hotaraste sa-si infrunte frica, descoperind cu surprindere identitatea celui care se ascunde in spatele entitatii amenintatoare cu chip uman.
Barbatul din vis incearca sa o asigure ca nu este o plasmuire a imaginatiei ei. Tulburata, Isis pune aceasta afirmatie sub semnul intrebarii, cerandu-i necunoscutului sa aduca dovezi; o provocare pe care el o accepta cu bucurie. Si astfel, Isis ajunge sa ii cunoasca  pe membrii unei familii din spita divina a acelora de mult uitati de omenire.
Intr-un orasel obscur din sudul Texasului, Isis paseste pe drumul unei iubiri nepermise si al unei vieti captivante, de natura sa schimbe legile pamantesti. In mod sigur, acesta extraordinara calatorie ii va captiva si incanta pe iubitorii povestilor de dragoste. Iar povestea se afla de-abia la inceput...

What I say: Urasc sa scriu recenzii negative. Dar, daca m-am inhamat la munca asta (pe care o ador, nu stiu ce as face fara blog), trebuie sa fiu constienta ca nici lumea lecturii nu este perfecta. Sunt parti foarte bune, parti bune si parti rele. Recenziile negative sunt din ultima categorie. Totusi, daca dati un dexonline, veti vedea ca recenzia tine in totalitate de subiectivitatea persoanei care o intocmeste. Ce mie nu-mi place, altuia s-ar putea. "Creatura" este cel mai bun exemplu.
Aruncati o privire la amicul goodreads. Cartea are un rating de 4.02 din 5. E ceva, nu? Dati un ochi la prima pagina de recenzii. Numai 5 stele. Asadar, nu judecati o carte numai dupa un review. Cititi mai multe, faceti un soi de medie aritmetica si decideti daca merita sa va apucati de carte sau ba. Luati-va dupa persoane care au aproximativ aceleasi gusturi cu voi. Poate eu sunt una dintre ele, de aceea scriu ceea ce scriu acum.
Ca si majoritatea dintre voi, am asteptat cu nerabdare cartea lui Nely. Atatea pareri bune! Foarte multe bloguri o promovau intens, sa faceau enorm de multe giveaway-uri, iar cand am vazut ca e vorba si de zeitati la mijloc nu m-am putut abtine sa nu comand cartea asta. Vestea buna data de editura Leda m-a facut sa zburd prin casa si sa o pun imediat pe lista de citit pentru maraton, fara sa imi pese de volumele care asteptasera rabdatoare, la coada, pana acum. Cum am terminat "Heist society", cum am inceput "Creatura".
Sunt unele carti pe care le ador de la primele pagini. Sunt unele care scartaie chiar de la inceput. Incerc sa nu bag in seama prima parere, pentru ca am gasit cazuri care mi-au aratat ca trebuie sa sap adanc ca sa dau de aur. Asta si ambitia mea de a duce la bun sfarsit orice carte pe care o incep. Din pacate, cu cat am inaintat mai mult, cu atat volumul a fost tot mai greu de finalizat.
Va intrebati probabil ce m-a facut sa stramb din nas de la primele pagini? Din pacate si regeret enorm sa spun asta, stilul de scriere. Sunt unii care pot sa treaca cu vederea acest aspect sau sa il ignore. Din pacate nu fac parte din aceasta categorie. Pun mare pret pe modul in care este redactata cartea si ma enerveaza teribil cand vad un potential atat de mare irosit. In cazul volumului de fata, am vrut sa ma arunc pe geam. Unele chestii se bateau pur si simplu cap in cap. La un moment dat am devenit confuza: uneori, "Creatura" parea scrisa de un pusti de clasa a patra, iar alte ori venea cu niste fraze atat de elevate si exagerate incat am ras o mare parte din carte. Nu ca ar fi fost ceva amuzant pe acolo, dar infloriturile si trecerile bruste, precum si limbajul personajelor m-au facut sa mor de haz din cauza penibilului de situatie. Nu uitati, asta e doar pararea mea.
Cel mai tare ma enerveaza pierderea ideii. Din descriere reiese ca va fi o carte plina de actiune, de momente tensionate, care va veni cu o conceptie destul de noua. Pe naiba! Nu stiu unde au disparut toate acestea, dar tot ceea ce am citit o fost o siroposenie exagerata, plina de romance adolescentin de proasta calitate si cu un aer de Twilight care m-a intoxicat fara doar si poate. Am inteles ca Nely a vrut sa puna accent pe sentimentele care se nasc intre cei doi, dar asta a fost cea mai exagerata carte de dragoste pe care am citit-o. Fiecare fraza pe care David o scotea pe gura ma facea sa rad si sa plang in acelasi timp. Si chiar am tras de mine. M-am fortat sa accept ca tipul vine din alt secol, ca asa vorbeste el, dar la un moment dat a fost prea mult. Eu, marea iubitoare de carti de epoca, o romantica destul de impatimita, care adora gesturile atente... am cedat nervos.
Putina actiune care a fost prezenta a fost destul de nasoala si ea. Descrierea modului de desfasurare a fost saraca, fara detalii, de parca nu ar fi fost mai mult decat un plan de idei. Nu stiu de ce volumul de fata a fost transformat in fantasy, pentru ca putea sa fie lasat la stadiul de YA si poate aduna ceva puncte bonus. Partea de mitologie nu a fost rea, dar a fost exploatata foarte putin, fara amanunte. Mi-a placut faptul ca au fost amintite si chiar implicate pentru scurt timp zeitati cunoscute, insa acestea au avut un rol insignifiant. Cel mai mult mi-a placut de Nyx. Clar a fost cel mai bine construit personaj.
Imi pare teribil de rau ca trebuie sa inchei aici, atat de scurt si brusc, dar am senzatia ca daca as continua nu as spune decat lucruri neplacute. Va rog sa mai adunati parerei inainte de a lua o decizie. Puteti rata o lectura placuta.

Titlu: Creatura
Titlu original: Creatura
Autor: Nely Cab