Recenzie "The eternity cure" (Blood of Eden #2) de Julie Kagawa

sâmbătă, 31 august 2013

| | |
What they said: "Allison Sekemoto has vowed to rescue her creator, Kanin, who is being held hostage and tortured by the psychotic vampire Sarren. The call of blood leads her back to the beginning—New Covington and the Fringe, and a vampire prince who wants her dead yet may become her wary ally.
Even as Allie faces shocking revelations and heartbreak like she’s never known, a new strain of the Red Lung virus that decimated humanity is rising to threaten human and vampire alike."

What I say: Probabil ca, daca sunteti de ceva vreme pe aici, va amintiti cat de incantata eram de primul volum al acestei trilogii. Si cum abia asteptam sa pun mana pe urmatoarea carte. Ei bine, am facut rost de ea de cum a aparut . Totusi, ideea ca va mai trebui sa astept pana in 2014 pentru a-mi continua aventurile alaturi de Allison si compania m-a facut sa o aman, planificand-o pentru vacanta de vara. Si pana la urma s-a produs inevitabilul: dupa ce am termina "Heist Society" am spus ca este timpul sa vad ce a mai lucrat Julie.
Pentru cei care nu stiu, trilogia autoarei se axeaza pe aventurile unei tinere, Allison Sekemoto, un vampir tanar aflat intr-o lume distopica, unde un virus mortal ameninta sa decimeze toata populatia. Singurul care ar avea o sansa sa impiedice raspandirea lui este Kanin, creatorul  lui Allie, luat prizonier de catre un lord nebun si sadic. Manata de instinct si de constiinta, eroina porneste in cautarea lui, cu gandul de a-l salva si de a gasi un remediu. Numai ca, stiti si voi, socoteala de acasa nu se potriveste cu cea din targ, asa ca avem parte de actiune, suspans, romance si tot ce are mai bun de dat aceasta autoare :) O combinatie superba, ce mai! Daca vreti sa vedeti cum a pornit toata incalceala de mai sus, dati un ochi pe descrierea de la "The Immortal Rules" (primul volum) si recenzia mea... aici.
Daca am spus mai sus ca prima carte m-a incantat peste masura si m-a facut sa imi doresc sa citesc volumul de fata, ei bine, "The eternity cure" a schimbat total situatia. Pentru ca acum ma declar obsedata de tot ce inseamna "Blood of Eden" si mor sa aflu finalul unei asemenea povesti! Mai ales dupa acel sfarsit, un cliffhanger din cele mai rele, care m-a lasat in lacrimi, blestemand toata populatia autorilor sadici care vor sa faca baie in lacrimile fanilor. Foarte frumos din partea voastra (aplauze pe fundal).
In ciuda sfarsitului traumatizant, nu pot sa ma intorc impotriva lui Julie. De ce? E mult de explicat, asa ca o sa o fac, dupa cum m-am obisnuit, pe subpuncte. Si cel mai important lucru ar fi povestea.
Cu riscul de a repeta ce am mai spus, trebuie sa subliniez cateva lucruri. Stiu ca cei mai multi dintre voi s-au uitat lung la cuvantul "vampir" si ati spus ca ati vazut voi multe la viata voastra. De cele mai multe ori (ok, in 90% din cazuri) si eu imi dau ochii peste cap. A fost mania coltosilor, acum tot ce se mai face este destul de stereotipic si comercial, povesti care nu ne mai dau nimic inafara de dureri de cap. Am avut serii cu aceste creaturi care mi-au placut cu adevarat, care au fost originale si m-au facut sa traiesc fiecare moment si sa tanjesc dupa mai mult. Ca de exemplu "Academia Vamiprilor" de Richele Mead, care mi-a deschis portile urban fantasy-ului si m-a facut sa cred ca mai exista serii de calitate cu "sugatori de sange", asa cum adora tata sa le spuna, de fiecare data cand ma vede cu o carte de genul in mana.
Nu o sa spun ca Julie transforma vampirii sau miturile lor si vine cu o inovatie, ceea ce poate ca este mai bine, uitandu-ma in urma la ce disco ball-uri au devenit unii. Ba din contra, cred ca este una dintre traditionaliste, cu tepusa si arbaleta si toate cele, cu exceptia usturoiului. Ala e exclusiv de-al nostru, din Transilvania, made in Romania :D Dar reuseste atat de bine sa combine aceste legende cu lumea pe care o creeaza! Rezultatul este unul surprinzator de bun, cu o atmosfera predominant intunecata si un potential urias, care este, de altfel, exploatat la maxim. Imi place cum se impleteste fiecare detaliu, cum aflam pe parcurs despre istoria lor si despre cum a devenit teritoriul ce a devenit. Plus ca lumea asta post- apocaliptica se apropie, cu pasi marunti si siguri, de un loc de top al clasamentului pentru cele mai bine construite taramuri.
Si daca tot vorbeam de atmosfera... Nu stiti ce este suspansul daca nu ati citit ceva scris de Kagawa! Momentele cheie sunt atat de bine construite incat de mult ori m-am chinuit sa imi amintesc ca trebuie sa respir! Pur si simplu nu te poti desprinde de Allie, de adrenalina pe care ti-o pompeaza situatia, de efectul pe care il are asupra ta. Este clar una dintre volumele pe care le ador din acest motiv: sunt pur si simplu aspirata in carte! Cum am spus si la recenzia de la "Sub aceeasi stea", asta e lucrul meu favorit, motivul de baza pentru care sunt dependenta de lectura, pe langa multe altele. Bineinteles, tot ce am scris mai sus nu ar fi valabil fara stilul magic de scriere al autorului si pentru ca stiu din propria experienta cum se poate duce pe Apa Sambetei o idee magnifica datorita modului de redactare, va asigur ca aici avem talent si munca cu carul. Nu se poate sa nu va placa cum scrie femeia asta! Face totul atat de dinamic si de captivant!
Probabil ca veti spune ca v-am plictisit cu atata actiune (mie imi plac cartile mai energice) si ca marii romantici nu au ce cauta prin zona asta. Va inselati amarnic... Si stiti ce preaslavesc eu in situatia asta? Inexistenta unui trunghi amoros! O spun din toata inima cand va marturisesc ca imi scade glicemia cand il vad ca se contureaza si nici nu e reusit (si cam asa se intampla in majoritatea cazurilor). Nu e romance cu galeata, dar cand este, puteti sa va asteptati la calitate si nu siroposenii.
Si iata ca ajungem si la personaje. Desi nu am avut inca ocazia sa redactez recenzia pentru saga "Iron Fey", va pot dezvalui ca sub condeiul lui Julie iau nastere numai personaje extrem de bine construite, fie ca este vorba de protagonista sau de figuranti. In volumul de fata ne reintalnim cu cateva personalitati de care chiar eram foarte curioasa cum vor evolua. Asa ca nici la capitolul asta nu pot sa pun niciun punct negru.
Tragand linia (pentru ca m-am intins iar destul de mult), nu mai pot sa astept pentru "The Forever Song", sper sa cititi acesta minunata trilogie si sa imi spuneti cum vi s-a parut si, mai presus de toate, recomand cu toata inima "Blood of Eden" pentru cei care cauta o carte cu multa actiune, o eroina superba, romance, suspans si toate mirodeniile cu care trebuie asezonata o carte buna! Spor, dragilor!

Titlu: The eternity cure (Blood of Eden #2)
Autor: Julie Kagawa
Editura: Harlequin Teens