A fi sau a nu fi rocker? Aceasta-i intrebarea...

marți, 3 septembrie 2013

| | |
Imi iau libertatea sa ma detasez putin de obisnuitele noastre discutii despre prietenele noastre tacute si sa ma revolt. Asa ca sper sa nu va suparati pe mine :)
Chestia e ca de ceva vreme a inceput sa ma calce pe bataturi o treaba. Nu ca nu as avea destule probleme in viata, sau ca sunt obsedata sa critic si sa judec. Daca sunteti pe aici de ceva vreme, stiti ca e destul de departe de definitia mea. Dar pur si simplu nu imi da pace si trebuie si eu sa ma mai eliberez. Despre ce e vorba? Pai, chiar daca nu v-ati prins din titlu, o sa discut pe larg problema. Numai rabdare sa aveti, cu discursul vin eu!
De ceva luni incoace tot aud eu cat de "rock" e toata lumea. Parte din mine vrea sa creada si sa se bucure, cealalta se rezuma la a scoate cutitul de bucatarie. Show time. Pentru ca daca ar fi toata lumea ce spune... din pacate, nu am destula imaginatie sa pot sa vizualizez asa ceva.
Ma uit in stanga si dreapta si vad ca orice tipa sau tip e rocker frate, de la cizme pana la geaca de piele cu tinte. Ne lasam parul lung, ne dam cu trei tone de dermatograf si ne vopsim unghile in negru, dupa ce ne luam pantalonii de piele sau blugii si aferenta geaca si, Doamne fereste sa uitam, atitudinea pe care o credem cool si detasata de mare vedeta, ca deh, toti suntem Axl Rose si Mick Jagger. Plus tocurile de 20 de metri la niste cizme cu tinte si alplicatii, pentru ca asa se face! Si apoi ne laudam cum ascultam noi toata ziua "Stairway to heaven" de la Pink Floyd. Wait... what???

Ok, deci uitati cum sta treaba. Nu vreau sa va spulber iluziile, sa fiu rautacioasa sau carcotasa sau mai stiu eu ce adjectiv imi gasiti. Daca asta credeti, be my guest. Cine sunt eu sa va spun cu sa ganditi? Dar... faptul ca te imbraci si te crezi rocker nu te face cool. Rockul nu este o moda, rockul nu este un display pe care sa il afisezi cand vrei sa pari smecher si sa te dai grande. Imi pare rau daca te-a indus cineva in eroare, dar chiar nu asta e definitia lui. Rockul este un gen muzical. Unul pe care il asculta multa lume. Si chiar daca crezi ca poti sa te declari rocker daca stii ca "Nothing else matters" e de la Metallica...(surprize, surprize)... ei bine, nu esti.
E destul de greu sa spui in cuvinte si sa dai o definitie rece la ce inseamna sa fi un om pasionat de rock, pentru ca tine mai mult de sentiment, dupa cum tot incerc sa spun in post-ul asta. Inseamna sa iti placa cu adevarat muzica, sa simti versurile, sa tanjesti dupa un riff de chitara, sa bati darabana cu degetele pe banca in ritmul tobelor. Si sa le faci din propria ta vointa, pentru ca muzica aia este in tine si o adori si mori dupa ea si tot ce vrei e sa o asculti pana cand vine urmatoarea apocalipsa, poate si dupa.  Feel it in your gut, cum ar zice englezii. Poti sa te prefaci, bineinteles, dar nu stiu daca nu te-ai simti mai bine daca ai recunoaste ca tu asculti Alex Velea sau Antonia sau mai stiu eu ce.
Stiu ca iti asumi un risc. Riscul de a fi tu insuti. Dar ce spui de cei care sunt cu adevarat rockeri, de cei care simt muzica asta si poarta hainele alea pentru ca, soc, ii reprezinta? De ce ei pot sa isi dea pe fata pasiunea si tu nu? A fi rocker inseamna si sa ai curaj si sa fii un om deschis la minte. Sa crezi in ceea ce iti place, in ceea ce te reprezinta si sa mai dai dracului lumea pentru ce spune. Pentru ca, asa cum ar spune un soi de proverb, barfele fac lumea sa se invarta.
Ascult rock. Sunt o persoana pasionata de acest gen. Iubesc trupele clasice, trupele mai "contemporane" si trupele de rock alternativ. Uneori simt nevoia sa ma imbrac in negru. Simt nevoia sa dau din cap si sa absorb fiecare vers dintr-o melodie. Dar asta nu inseamna ca toata ziua cant cat de cool sunt eu pentru asta. Nici macar nu imi pasa daca lumea spune ca sunt "tare" sau "naspa". Sunt doar etichete. Fac ce vreau si ce simt. Nu ma schimb pentru nimeni. Incerc sa nu judec pe nimeni. Viata lor, treaba lor. Nici macar nu ma imbrac "ca un rocker". Poate nu imi place sa ma dau cu dermatograf sau sa port pantaloni de piele. Poate gasesc hanoracele sport mai comode, poate imi place sa am bluze colorate. Si inca o chestie: a fi rocker nu inseamna a fi emo. Nu iti taia venele doar pentru ca la tine in boxe bubuie Rammstein! Esti cum vrei tu sa fii, cine vrei tu sa fii!

Asa ca asculta-ma bine! Dati jos toate bratarile cu tinte si geaca aia incomoda, care te enerveaza la culme. Lasa-ti acasa atitudinea de rockstar. Sterge-ti melodiile alea urlatoare din mp3 sau telefon, pe care le tii acolo doar ca sa le poti arata lumii. Da casetofonul la maxim pe ce muzica vrei tu, fie ca asta inseamna Lady Gaga sau Mozart (si nu fa asta daca ai vecini irascibili). Nu mai fa semnul de "rock on" la concerte de manele sau mai stiu eu ce. Si da naibii prejudecatile!
Cei care tin la tine, cei care sunt cu adevarat deschisi la minte te vor accepta asa cum esti. Cei care te vor da afara din grupul lor  "misto" nu sunt oamenii care vrei sa te inconjoare. Sunt la fel de falsi ca si look-ul tau. Un rocker adevarat te va accepta asa cum esti, fara sa iti ceara sa te schimbi pentru el. Cu toate ca nu il vei vedea ascultand Inna sau mergand la un concert Guta, va fi cu tine int-un mod in care ceilalti nu vor fi.
Toleranta, fratilor! Asta e cheia succesului :)
Cred ca am spus ce aveam de spus. Va urez o zi cat mai frumoasa!





16 comentarii:

furelise spunea...

Aleluia! Le-ai zis-o. Daca ar si intelege ce li s-a spus, ar fi ok. Dar probabil multi dintre rockerii asa-zisi, vor fii deranjati de aceasta postare, dar eu te sustin. In mare, cam asta e si parerea mea. Sa nu mai zic de pitipoancele care poarta tricouri cu band-uri. Ih, ma infior numai cand ma gandesc. :)) Noi sa fim sanatosi Alex :3 :*

Zenna spunea...

Ai pus punctul pe i! Și eu sunt de aceeași părere cu tine.

Waryna spunea...

Mare dreptate ai,sa stii!

dark_eyes spunea...

@Anto: Mda, e cam pe dos lumea de azi si partea cea mai proasta e ca tot primesc "palme" care ma trezesc la realitate.
Eh, asta e. Bine zici, noi sa fim sanatosi!

Anca spunea...

Cel puțin pe tine nu vin rockării așa ziși să te înjure cum fac direcționerele cu mine. :))
Oricum, ai zis-o FOARTE bine. Și eu le-am explicat asta.
Eu ascult rock și am atitudinea asta cumva, dar pentru că mă reprezintă. Adică nimic nu mă face să mă simt mai bine decât un solo de chitară, muzica mea rock e totul pentru mine și așa mai departe.
Nu sunt un rockăr ca cei clasici, care tot ce văd e rock. Dar nu sunt nici ca cei care cică ascultă rock, dar au playlistul plin de Inna.
SO mdea, ai dreptate.

dark_eyes spunea...

@Anca: Nu spune hop pana nu sari gardul :D Cine stie cu ce comentarii ma trezesc, dar chiar vreau sa vad ce spun oamenii de genul. Cum se mint singuri...
Rock on and let the bitches talk!
@Zenna si @Waryna: Multumesc pentru sustinere :D

Ralu spunea...

Câtă dreptate ai! Ai merita un premiu pentru această postare, zău! Știu pițipoance care cunosc maxim 2-3 trupe și maxim tot atâtea melodii din fiecare, dar își dau aere de bad girl și vorbesc despre muzica rock atât de des încât te scot din minți, fie că ești fan sau nu... Urăsc persoanele care pretind a fi ceea ce nu sunt, mai ales atunci când se dau în spectacol. De exemplu, te duci la o petrecere unde știi că se dansează și acolo începi să te dai mare că ție nu îți place decât rockul. Personal, am gusturi foarte amestecate. Ascult pop, indie, rock, folk, muzică instrumentală... Îmi place muzica rock deoarece mă ajută să scap de stres și alte stări negative, dar nu m-aș vedea niciodată purtând o ținută rock "ca la carte". Da, cred că e important să fii sincer cu tine și cu cei din jur. Sper ca rock-ul să nu ajungă în viitor o modă.

dark_eyes spunea...

@Ralu: Ei, nici chiar de premiu nu e, dar sper sa deschida ochii celor care o citesc. O persoana sa isi dea seama de asta si e perfect!
Din pacate, (si chiar vreau din suflet sa mi se demonstreze contrariul) rock-ul nu mai este ce a fost. Dar sper sa se redreseze situatia... Cred ca asta depinde de noi, in cea mai mare masura.

BuburuzaBia spunea...

Si inca o chestie pe care am observat-o la unii rockeri...nu se 'inteleg' deloc cu alte genrui muzicale si intra in conflict cu aproape tot ce nu le convine :))
Mi se pare aiurea sa spui ca iti place un singur gen muzical (in general vorbind), e ca si cum spui ca tot timpul mananci aceeasi mancare.Poti sa spui ca e genul de muzica preferat la fel cum zici ca e mancarea preferata dar sa spui ca asculti doar asta...hm :)
In cativa ani se vor demoda si pielea, tintele, craniile sau alte accesorii. Uita-te la curentul EMO ce scurta viata a avut. :)

Bia H. spunea...

Okay, eşti awesome! Ai dat glas gândurilor mele. Spre tristeţea mea, am observat că rock-ul chiar devine o modă. Oamenii, adolescenţii în special, caută să iasă în evidenţă, să fie care mai de care mai original, mai "şmecher". Văzând că îmbrăcând ţoale roz sau albastre nu are niciun efect, s-au dat pe rock. Şi gata! sunt mari rockeri. Au numai Metaliica, Megadeth, Nirvana în telefon, pe tricouri, poate chiar şi pe chiloţi (asta ca să arăt cât de disperaţi sunt unii)! Eu mă consider un fel de pui de rocker, sau un rocker începător. Cu toate că ascult de vreo doi-trei ani, nu m-am dezlipit de primele trupe descoperite. În orice caz, am nefericita ocazie de a da destul de des peste asemenea prototipuri. Am şi în clasă vreo două exemplare. Da, oribil. Dar ce să mai spunem?! Ţintele şi hainele de piele sunt deja la orice pas. Eu nu mă arunc să arăt că ascult rock. Nici nu am banii necesari. Abia am reuşit să-mi iau un tricou cu Nightwish, so... Şi vai, cât îmi place când îi aud "Da, sunt rocker! Şi? Ai ceva împotrivă? Eu ascult ce-mi place!". Bitch, please, give me a break!

Mulţam pentru postare! M-am mai descărcat şi eu :).

♥rose spunea...

Cât îmi place postul ăsta! Nu numai că oamenii se dau rockări ca să pară interesanţi, dar şi cei ce ascultă rock se cred deasupra tuturor pentru că fac asta, apoi ne scot ochii cu hainele lor jmen şi pozele la cluburi de rock. E enervant. Felicitări pentru postare, Ale :3 Vreau să ştii că sunt mai mereu pe aici, cu toate că nu prea comentez. Te pup :)

dark_eyes spunea...

@Bia H: Multumesc si ma bucur sa vad ca mai gandesc si altii ca si mine. Btw... tricou cu Nightwish??? Awesome! Eu am plans ca si un copil cand mi-am primit tricoul cu Evanescence :D
@rose: Ce dor mi-a fost sa mai citesc ceva de la tine :* Aha, deci acum privesti din umbra! Glumeam, te pup si eu :)

Anonim spunea...

Mie chiar imi place rock-ul... E ceva rau in asta? Nu ascult nici Inna, nici Velea, pentru ca nu ma reprezintă. Chiar azi am ascultat Stairway To Heaven, dar si alte zeci de melodii rock... Am vreo 15 bratari de piele, vreo 5 cu tinte, pe care le port in fiecare zi, asta pentru cra PUR SI SIMPLU IMI PLAC. Ma imbrac deseori in negru pentru ca IMI PLACE, nu pentru a atrage neaparat atentia, mai ales ca nu prea multi prieteni de-ai mei agreaza rock-ul si rockerii/rockeritele. Singurul lucru care ma ajuta cand sufar, care e langa mine, este... ROCK-ul! Cand nimanui nu-i pasa ce simt, cand "prietenii" ma lasa balta, eu ascult rock. Melodiile pe care le am pe telefon nu le am ca sa le arat lumii, le am ca sa le ascult! Aproape toate "prietenele" mele ma considera o ciudata pentru ca ascult rock. Cu toate astea, eu le agreez, chiar daca asculta Corina - Autobronzant, sau alte (asa sunt considerate de mine, e doar parerea mea) prostii de genul. E chiar atat de rau sa asculti rock? Mie chiar imi place :) Sunt chiar atât de falsă?

Anonim spunea...

Şi, apropo, pentru "rockerița" care a scris articolul, "Stairway To Heaven" e de la Led Zeppelin, nu Pink Floyd =))))) Nu am nimic cu persoana care a scris asta, dar, decat sa spuna ceva prost, mai bine nu mai spune. Nu vreau sa interpreteze nimeni gresit, dar mi se pare ridicol sa vorbesti intr-un articol intreg despre "Rockerii adevarati, cum se simte rock-ul, etc..." si sa confunzi Led Zeppelin cu Pink Floyd :))

dark_eyes spunea...

Draga Anonim,
Tot respectul pentru ca admiti ca esti rocker cu adevarat. Daca ai fi citit bine articolul, ai fi observat ca eu SUSTIN chestia asta, pentru ca si mie imi place sa ma imbrac in negru, sa port bratari cu tinte, sa ma cufund in melodie. Pentru mine, muzica rock este, intr-adevar, o salvare; si pe mine m-a ajutat de enorm de multe ori sa trec peste momente grele, peste situatii mai nasoale, pentru ca mesajele pe care le transmite sunt extrem de ...hai sa spunem aplicabile si nu educative.
Cat despre Stairway to heaven, daca, din nou, citeai mai bine, ai fi observat ca am facut articolul asta tocmai pentru ca o tipa din autobuz, din fata mea, a spus ca e de la Pink Floyd. De altfel, am adaugat si melodia, ca sa se vada cat de eronata e afirmatia. Eu nu atacam persoane ca tine, atacam persoane care se dau drept rockeri si sunt doar imitatii.
Fa-mi te rog placerea sa mai citesti odata postarea, cu atentie, fara sa te enervezi. O sa vezi ca ai cam interpretat gresit tot ce am spus. O zi frumoasa!

alex utzu spunea...

Buna interesant subiect sunt inca la inceput cu rock.ul dar deja lumea ma evita altii pur si simplu au spus ca in ochii lor sunt la fel . Ascul three days grace,decyfer down , red etc si totusi nimeni nu sa gandit ce greu este sa sincronizezi reo 3-4-5 instrumente dar spui ca e aiurea fiindca na esti cocalar sau rapper . Impresie buna mi.ati lasat ca sunt ci altii care asculta muz rock si o recunosc

Trimiteți un comentariu