Lepse + 2013- a review + 2014

luni, 30 decembrie 2013

| | |
A trecut asa mult timp de cand nu am mai scris pe aici incat nici nu mai stiam cum sa schimb imaginea de la ce am mai citit in ultima vreme. E atat de jalnic ca ma dor ochii si imi vine sa ma ascund sub o piatra si sa nu mai ies de acolo. Si stiu ca scuza cu timpul e depasita dar, daca e sa fiu sincera, numai din cauza lui le patesc pe toate. Sper ca de la anul o sa fie mai bine. 
In orice caz, inainte sa ma apuc de scris serios, sper ca ati avut un Craciun superb alaturi de cei dragi si ca Mosul va lasat sub brad tot ce va doreati. Imi pare rau ca nu am apucat sa scriu pe blog un post tematic (sau sa schimb aspectul), dar pot sa spun ca m-am gandit la voi si mi-am dorit cu adevarat sa aveti parte de o sarbatoare frumoasa.
Acum, am cam ramas restanta cu o leapsa de Craciun de la Ale Criss, care, ca si de fiecarte data, este o draguta si a avut grija sa nu raman pe dinafara. Imi cer scuze ca o completez atat de tarziu, dar sper ca inca e valabila maxima cu "mai bine mai tarziu decat niciodata". Inca o data, multumesc mult :D

1. Ce personaj fictiv ati vrea sa va lase Mosu' sub brad?
Probabil ca pe Will Herondale (vezi, Ale, aici ne potrivim de minune). Dar daca nu se poate, pentru ca il mai vrea si altcineva inaintea mea, ma multumesc si cu un Jace sau un Dimitri :))

2. Ce personaj vrei sa saruti sub vasc?
Nu prea sunt eu cu din astea, dar tot pe Will. Sau pe Dimitri. Sau pe Beck (din The Demon Trappers). Sau multe alte variante....

3. In scrisoarea ta catre Mos Craciun, care sunt cele cinci carti pe care vrei sa le primesti?

Mentionez ca de Craciun nu am primit nici macar o carte, pentru ca am primit asta....
Numele ei este Galadriel si e o minunata Hora Reghin clasica. E asa draguta si mica si suna extraordinar de bine si...ah, abia astept sa invat sa cant cum trebuie.
Dar daca Mosul se gandea totusi la carti...

  • "Fata care s-a jucat cu focul" (Millennium 2)- Stieg Larsson
  • "Castelul din nori s-a sfaramat" (Millennium 3)- Stieg Larrison
  • "Dansul dragonilor" (Cantec de Gheata si Foc 5)- George R.R. Martin (am citit-o, dar INCA nu am apucat sa mi-o cumpar)
  • "How to love" sau "Iubire"- Katie Cotugno
  • "Camera"- Emma Donoghue
Totusi, ma bucur mai mult de chitara. Cartile astea o sa le cumpar candva, dar nu stiu daca aveam sansa sau banii sa o iau pe minunea asta acasa.

4. E Secret Santa la Hogwarts. Ce vrei sa primesti?
Bazandu-ma pe faptul ca am deja scrisoarea de acceptare... un dragon? Se poate? Va rog spuneti da :D

5. Ai sansa sa petreci o zi cu personajele dintr-o carte si actorii care le interpreteaza in adaptarea cinematografica. Care ar fi acelea?
Categoric Ron, Harry, Hermione si Dumbledore din "Harry Potter" si Gandalf, Legolas, Aragorn si Gimli din "Stapanul inelelor". Favoritele mele :D

6. Ce creatura fictiva ai vrea sa il inlocuiasca pe Rudolph si sa o intanesti pe acoperis?
Ah, asta e simplu. Saphira din "Eragon", dragonul personajului principal. Da, da, stiu, eu si obsesia mea pentru dragoni...

7. Care vor fi cele 10 personaje pe care le vei invita la petrecerea de ajunul Anului Nou?
Dimitri si Rose (Academia Vampirilor), Will si Tessa (Dispozitive Infernale), Verity si Maddie (Nume de cod: Verity), Jace si Clary (Instrumente Mortale) si Tauriel si Legolas (Hobbitul). Ar fi atat de frumos!

8. Ce persoanj ar fi un Mos Craciun ideal?
Toata lumea a raspuns cu Dumbledore, asa ca o sa spun ca batranul Gandalf ar intra perfect in rol :)

Asta a fost leapsa de Craciun, pe care nu o sa o mai dau mai departe din motive de sine statatoare :) Dar nu va grabiti, pentru ca mai am una :D Pentru "Oldies but goodies" trebuie sa ii multumesc Leontinei, care a fost, la randul ei, foarte atenta si de aceasta data :) Multumesc muuult de tot!

1. Care sunt filmele tale vechi preferate si pe care le-ai urmări încontinuu, indiferent de noile apariții și de ce?
Traditionalele "Sister Act" 1 si 2, mereu vor fi printre favoritele mele, la orice varsta, in orice moment. Ar mai fi "Sunetul muzicii"  si multe altele, dar astea in principal.

2. Asculți trupe sau cântăreți vechi? Și dacă da, ce trupe? Pot fi trupe/cântăreți care fie au cântat doar în perioadele părinților noștri sau care au fost fondate pe atunci și încă mai cântă.
Majoritatea trupelor pe care le ascult sunt din vremea parintilor mei. Daca ma intrebati de ce, raspunsul e simplu: atunci se facea, in adevaratul sens al cuvantului, muzica. Dire Straits, Deep Purple, Aerosmith, The Rolling Stones, Pink Floyd, sunt doar cateva trupe din zeci pe care le ascult frecvent si pe care le iubesc. 

3. Stilul vestimentar. Dacă ar fi să alegi între stilurile anilor vechi și noile stiluri, pe care le-ai alege?
Desi iubesc rochiile bufante si vestimentatia epocilor victoriene, trebuie sa spun ca ma simt extraordinar cu blugii mei si cu hainele comode din ziua de azi. Chiar si asa, urasc ce a devenit "moda" si cum se eticheteaza o persoana mai nou dupa firma de la care ii sunt hainele. E atat de aiurea!

4. Suntem obișnuiți cu noile cărți care apar în fiecare zi, unele bune, altele mai puțin bune. Și în general acestea ne plac mult mai mult decât cele vechi, clasicele, fie ele românești sau nu. Dar există vreo carte veche, pe care obișnuiau să o citească părinții voștri și care v-a plăcut și vouă?
Iubesc cartile clasice! Mai mult cele din literatura universala, dar exista cateva si romanesti. Jane Eyre, La rascruce de vanturi, Agnes Grey, Mandrie si prejudecata, Pe aripile vantului, Pentru cine bat clopotele, Enigma Otiliei, Schitele lui Cargiale, Cismigiu et Comp. si mai sunt zeci de exemple, dar cele de mai sus au un loc special. 

Gata si cu leapsa asta! O dau mai departe Irinei, Biancai, Larisei, Ancai, lui Eny si Patriciei si tuturor celor care au chef de niste intrebari dragute :)
Si acum vine parte frumoasa: sa discutam despre 2013 si 2014.

2013 a fost un an special, asa cum ma asteptam sa fie. Am implinit 16 ani si era clar ca urma sa fie o perioada cel putin agitata din viata mea, dar nu ma asteptam nici la jumatate din lucrurile care s-au intamplat. Dar ar trebui sa incep cu inceputul. Printre idei am sa intercalez si melodiile mele preferate din acest an, sau pur si simplu cele care au fost alaturi de mine in momentele memorabile.
Am inceput anul descoperindu-i pe cei de la "The Pretty Reckless", o trupa care imi este extrem de draga la momentul actual si de la care astept cu sufletul la gura un nou album in 2014. Daca nu ati ascultat nimic de la ei inca, va recomand cu mare caldura (mai ales daca sunteti fani ai genului). Blogul a facut doi ani si, marcand ocazia, am dat startul unui concurs care mi-a adus cativa zeci de followeri noi si o sponsorizare din partea librariei online Libris, careia inca ii multumesc din tot sufletul pentru carti, sprijin si incredere. Si cu acesta ocazie trebuie sa ii multumesc si lui Roxtao, de care am sa va povestesc mai tarziu.
In primele cinci zile ale lunii aprilie mi-am implinit un vis pe care il aveam de foarte mult timp: am vizitat Londra. A fost si prima oara cand am fost intr-o tara straina fara parintii mei, avand drept companie unele dintre cele mai bune prietene si pe profa mea preferata (cea de engleza). Au fost cinci zile pe care am sa mi le amintesc pana mor, incarcate de atat de multe amintiri frumoase. Am pus si poze, tot ce trebuie sa faceti e sa va uitati printre postarile din mai :)  

Am terminat primul meu an de liceu, sadisfacuta intr-o masura, nesadisfacuta in altele, dar cu sperante, vise si prieteni noi. Mi-am dat seama ce este important pentru mine si care imi sunt prioritatile, desi inca nu am invatat cum sa le pun in valoare. Am fost la prima editie a festivalului Cluj Arena Music Fest, unde i-am ascultat pe cei de la Deep Purple cu sufletul la gura, din primul rand si am prins o pana de chitara semnata de Steve Morse. A fost o seara de neuitat, pe care am petrecut-o impreuna cu niste persoane foarte dragi mie. Mereu e mai frumos cand prietenii iti sunt aproape :)
A urmat ziua mea, cand am primit cele mai frumoase cadouri din lume si am sarbatorit cum se cuvine. Chiar in acea zi am fost si la Etapa Competitionala a Concursului de Evaluare in Educatie la romana, unde aveam sa aflu ca m-am clasat pe locul 5 national. Chestia asta m-a facut sa mai capat putina incredere in mine, pe langa faptul ca am doua medalii dragute si un MP3 nou :D
A urmat o vara extraordinara, care a adus cu ea sute de momente in care am ras, am plans si mi-am facu noi prieteni. Am fost in Tabara de Mate, m-am inscris pentru prima oara la NaNoWriMo, a fost prima oara cand am reusit sa fac aproape toate lucrurile pe care mi le-am promis, din lunga mea lista de "to do this summer". Am citit mult, am inceput sa ascult Paramore, am stat cu prietenii, am fost la mare, m-am distrat pe cinste. Si cum din astfel de aventuri nu iesi fara sa inveti nimic, pot sa spun ca vara asta mi-am modelat inca putin caracterul. Si chiar sunt fericita pentru asta.
Am intrat in clasa a zecea cu forte proaspete si fara niciun tel, dar pe care l-am gasit dupa luni bune de cautare. Am avut parte de o gramada de drama adolescentina, de note destul de bune, de situatii complicate si am fost pusa fata in fata cu cateva vechi dileme, pe care nici acum nu sunt sigura ca le-am clarificat, dar pe care le-am vazut mai bine ca niciodata. Am consolidat o veche prietenie, am legat una noua, am mai invatat cate putin despre umorul negru al vietii.
Mi-am dat seama ca vreau sa imi folosesc talentele cu care am fost inzestrata, ca sunt capabila de ceva daca imi bat destul capul si imi doresc cu adevarat.
A trecut si buna parte din semestru si a venit luna decembrie. 1 decembrie a fost una dintre cele mai frumoase zile din viata mea, cand am mers la Bucuresti pentru concertul Dire Straits si am cunoscut-o personal pe Rox :) Au fost cateva ore magice, in care am stat si am povestit despre noi, despre ce ne place si despre... carti, cum altfel! E pentru prima oara cand ma intalnesc cu o persoana pe care am cunoscut-o prin intermediul blogului si pot sa spun ca astept cu nerabdare sa repet experienta. Am dat de o persoana speciala, pe care sunt onorata sa o cunosc.
Si concertul a fost magnific, desigur, si m-am bucurat de fiecare secunda :) Desi nu am stat in primele randuri, m-am simtit mai aproape de cei de pe scena ca niciodata.
Au urmat teze pe care le-am urat si momente pe care le-am iubit. Am fost organizator principal la Targul Anual de Craciun, desfasurat de scoala noastra, unde am strans cu ajutorul colegilor din liceu o suma destul de mare cat sa facem putina lumina in sarbatorile celor mai putin norocosi decat noi. Si astfel pot sa spun ca m-am bucurat mai usor de acesta sarbatoare magica, stiind ca am reusit sa aduc cateva zambete.
Pe ultima suta de metrii, mi-am dat seama ca vreau cu adevarat sa devin medic pediatru, dar ca nu trebuie sa imi intrerup permanent activitatiile preferate pentru asta. Mi-am dat seama ca am un tel in viata, mi-am dat seama pentru ce merita si pentru ce nu merita sa lupt. Am primit-o pe Galadriel (soooo proud of her!). M-am dus la "The Hobbit" si am devenit si mai obsedata de elf si dragoni. Am tras tare si am reusit, chiar pe final, sa completez challenge-ul de pe Goodreads, cu un total de 114 carti citite. Nu stiu daca e un record, dar sunt super incantata :D Aici aveti lista: https://www.goodreads.com/user_challenges/846380?utm_medium=api&utm_source=challenge_widget&utm_campaign=
Si daca e sa ma uit putin la blog, imi dau seama cat am evoluat si aici. De la 60 de persoane interesate am ajuns la 119, un numar ciudat si frumos, de care nu pot sa nu fiu mandra. A crescut si numarul de recenzii si numarul de vizualizari si nu pot sa nu va multumesc pentru asta. Sunteti minunati si va sunt recunoscatoare pentru fiecare secunda pe care ati petrecut-o aici, pe "Alexandra's library"! Scopul blogului s-a schimbat destul si el, trecand de la un blog care facea mai mult reclame la un blog care doreste promovarea cartilor prin recenzii si rubrici cat mai interesante. S-au diversificat si genurile literare si de aceea am renuntat la ideea unei sponsorizari de la Leda sau o anumita editura. Si, in plus, mi-am facut o gramada de prieteni noi :)


Desi sunt o persoana visatoare, nu am asteptari enorme de la 2014. Doar omniprezentul "mai bine". Cu note mai bune, decizii mai bune, momente mai bune, carti mai multe, muzica buna, prieteni vechi si noi, multe zambete si, de ce nu, lacrimi. Sper sa fiu o persoana mai buna, sper ca blogul sa prospere in continuare. Sper sa reusesc sa imi traiesc viata, nu doar sa supravietuiesc. Sper sa am parte de noi amintiri frumoase, pe care sa le pun in siguranta intr-un coltisor de minte si sa nu le uit niciodata. Sper sa nu uit sa sper, chiar daca imi pare ca nu mai are rost. Sper sa nu imi uit visele si nici de unde am plecat cu ele.

Asa ca, punand capat unui post lung, pe care sper ca l-ati citit cu drag, va urez un An Nou plin de fericire, momente frumoase, speranta si zambete! Plecati cu gandul ca 2014 este o alta carte pe care trebuie sa o scrieti chiar voi. Faceti-o cat mai bine!
Ne recitim la anul, dragilor! 

                                       

6 comentarii:

iri spunea...

nu stiu daca e ok sa te intreb aici, dar cum ai facut rost de sponsorizarea de la libris? te-au cautat ei sau le-ai dat tu un mail?

dark_eyes spunea...

Alexandracengher09@gmail.com
Da-mi un mail si iti raspund cu mare drag, pentru ca nici eu nu stiu daca ar trebui sa vorbim aici :)

roxtao.com spunea...

Draga mea, sper ca anul viitor sa reusim sa ne vedem mai des si sa avem mai mult timp la dispozitie. Si poate avem noroc si cu acel concert :D
Si pt mine a fost absolut minunata si perfecta intalnirea si habaaar nu am cand a trecut timpul asa de repede. Mi se pare ca au ramas un miliar de chestii pe care nu am apucat sa le vorbim :))
Te pup si iti doresc ca anul care vine sa fie mai bun si mai frumos decat toti de pana acum!

Eny eNy spunea...

Multumesc mult pentru leapsa ! ^_^ si vreau sa spun ca in sfarsit m-am apucat si eu de HP (da da nu am citit seria pana acum:">) si in mare parte am inceput-o din cauza ta :)) si a miilor persoane care erau gata sa ma cafteasca :)) si eu am vazut Hobbitul e chiar genial :D si sincer sper sa ne intalnim si noi odata !! >:D< An nou fericit! :*

dark_eyes spunea...

Ah, jur ca la postarea asta am primit doua dintre cele mai frumoase comentarii din viata. Rox si Eny, sunteti niste scumpe :*
@Eny: Serios? Te-ai apucat de HP (DIN CAUZA MEA?). O Doamne, nici nu ai idee cat de tare ma bucur. Abia astept sa imi spui cum ti se pare. Astept mail-uri/comentarii obsedate :)
Daca ar fi dupa mine, as merge si m-as intalni cu fiecare persoana de pe blog. Dar nu ai frica, precis o sa ajungem sa ne vedem!

Patricia Chioaru spunea...

Îți doresc un 2014 minunat, draga mea Ale! :*

Trimiteți un comentariu