Cartile secolului XX- tag :)

vineri, 18 aprilie 2014

| | |
Pentru aceasta leapsa- sau tag, numiti-o cum vreti voi- trebuie sa ii multumesc lui Iri, care a fost din nou foarte atenta si mi-a pasat-o si mie. Multumesc mult! :)
Tag-ul e foarte misto: pe langa faptul ca reusesti sa iti mai imbunatatesti cultura, mai dai si peste niste carti care iti fac cu ochiul. Dar sa lasam vorba si sa ne apucam de treaba...
Tot ce trebuie sa faceti este sa atribuiti fiecarei decade cate o carte, pe care ati citit-o sau care este pe lista voastra de TBR. Am sa pun si niste link-uri la titluri, pentru ca preturile sunt super avantajoase in perioada asta si poate va tenteaza ceva :)

1. 1900-1909: A little princess/Mica printesa de Frances Hodgson Burnett, una dintre cartile copilariei mele. Daca nu stiati, s-a facut si un film foarte frumos (dar care schimba finalul) dupa volumul de fata. Autoarea de origine britanica a mai scris un alt clasic, care se numara de asemenea printre favoritele mele: The secret garden/ Gradina tainuita.

2. 1910-1919: The rosary/ Mataniile de Florence Barclay. Una dintre cartile favorite ale buncii mele, pe care am citit-o si eu acum vreo doi ani. Are o poveste draguta, asemanatoare cu Jane Eyre (chiar daca nu egaleaza clasicul).

3. 1020-1929: Murder on the links/ Crima pe terenul de golf de Agatha Christie, al doilea volum din seria celebrului detectiv Poirot. I-am facut recenzie undeva prin vara anului trecut.

4. 1930-1939:  The hobbit/ Hobbitul de J.R.R. Tolken. Aici am avut mai multe optiuni, dar cum mi-e foarte draga lumea creata de englez, am ales-o pe asta. Totusi, trebuie sa spun ca tot aici se inscriu si "Pe aripile vantului" de Margaret Mitchell, "Rebecca" de Daphne Maurier si "Marry Poppins" de P.L. Travers, care este seria cea mai recitita din viata mea. Cand eram mica am citit-o de 12 ori.

5. 1940-1949: For whom the bell tolls/ Pentru cine bat clopotele de Ernest Hemingway. Cartea asta e atat de celebra ca nici nu mai are nevoie de introducere. Odata ce am reusit sa o incep, am terminat-o foarte repede. O lectura inedita, cu siguranta. 

6. 1950-1959: Charlotte's web/ Panza lui Charlotte de E. B. White. Una dintre cele mai dragute carti pe care le-am citit. Povestea a fost ecranizata cu Dakota Fanning in rol principal. Din nou a trebuit sa aleg din multe nume care imi aduc aminte de aventuri superbe: "Cronicile din Narnia" de C. S. Lewis sau Trilogia "Stapanul inelelor" de J.R.R. Tolken se inscriu in aceeasi decada.

7. 1960-1969: To kill a mockingbird/...Sa ucizi o pasare cantatoare de Harper Lee. Nici acest clasic nu mai are nevoie de prezentare. Una dintre cele mai frumoase carti din lume! Alte doua carti pe care le iubesc tot din aceasta perioada sunt "Clopotul de sticla" de Sylvia Plath si "Maestru si Margareta" de Mihail Bulgakov.

8. 1970-1979: The neverending story/ Povestea fara sfarsit de Michael Ende. 

9. 1980-1989: Matilda de Roald Dalh. O alta carte pe care am citit-o si am tot recitit-o cand eram mai mica. E povestea fiecarul cititor :) Ma rog, minus partea cu puterile misto. Acelea inca nu au venit... In zilele astea dai cam greu de ea in romana. Dar editura "Arthur" a retiparit-o recent. O gasiti usor in librarii, la un pret de 29.90 lei. Chiar ieri am rasfoit-o putin :D

10. 1990-1999: Harry Potter and the Prisoner of Azkaban/ Harry Potter si Prizonierul din Azkaban de J.K.Rowling. O lupta acerba in aceasta perioada, dar pana la urma tot cartea asta ramane favorita. Totusi, sa nu uitam ca decada de fata este una in care s-au nascut carti minunate precum "Urzeala Tronurilor" de George R.R. Martin, "Fight Club" de Chuck Palahniuk, "The perks of being a wallflower" de Stephen Chbosky sau "About a boy" de Nick Hornby. Si mai jos e editia noua pe care o vreau mai mult ca pe oriceeee si am sa mi-o iau de ziua mea :)

Si pentru ca nu va las sa scapati fara sa faceti si voi tag-ul, nominalizarile se duc spre:

Si va rog sa ma trageti de urechi daca am uitat pe cineva care vroia sa o faca. Dupa mine sunteti liberi sa o luati toti cei care o vreti :) Si lasati-mi si link, ca sa va vad raspunsurile!

In alta ordine de idei, ma simt datoare sa va spun (daca nu cumva stiti) ca un alt mare autor s-a stins din viata ieri. Este vorba de Gabriel Garcia Marquez, autorul de origine columbiana, laureat al Premiului Nobel, care a scris carti celebre precum "Un veac de singuratate","A trai pentru a-ti povesti povestea","Cronica unei morti anuntate","Despre dragoste si alti demoni" si multe alte capodopere.
E un eveniment trist, desigur, dar sa nu uitam ca el va trai mereu prin intermediul operelor sale nemuritoare. 





7 comentarii:

iri spunea...

ah, to kill a mocking bird <3

si da, pacat mare de marquez :(

Waryna spunea...

Matilda si-a pus puternic amprenta asupra copilariei mele. :i acum imi amintesc cat de mult indrageam acest personaj!
Hehe, multumesc pentru leapsa. O s-o fac si eu curand :)

Apy spunea...

Imi pare asa rau de Marquez...
Imi place tag-ul, si nu stiam ca Hobbitul e asa vechi, ma asteptam sa fie pe la sfarsitul secolului.

Cioburi de vise spunea...

Felicitări pentru leapșă! Mulțumesc frumos pentru nominalizare, dar nu cred că am cum să o onorez. Nu am citit destule cărți cât pentru a completa tot ce mi se cere. :o3

Paște fericit! :*

dark_eyes spunea...

@Apy: Te rog sa il iei daca iti place! Sunt curioasa de raspunsuri :)
@Cioburi de vise: Nu e nicio problema :) Paste fericit!

bobiță spunea...

Uau, mulțumesc mult pentru nominalizare! Foarte drăguțe răspunsuri și foarte tare leapșa. O să o fac și eu. Mulțumesc încă o dată pentru nominalizare ;)
pwp, bobiță

Rose spunea...

Haha, ce drăguţ că n-ai uitat de mine, măi! <3 Aş posta tag-ul cu mare plăcere pe blog, doar că n-am citit destule cărţi din secolul XX :)) Anyways, îmi pare tare rău, căci e un tag foarte drăguţ.
Paşte fericit şi o săptămână minunatăăă! >:D<

Trimiteți un comentariu