The asking books tag :)

duminică, 21 septembrie 2014

| | |
Sper sa nu credeti ca in ultima vreme blogul meu a devenit unul pe care mai postez doar lepse, doar ca ador sa raspund la ele si am destul de putin timp ca sa mai scriu ce vreau. Promit ca am sa vin si cu o recenzie cel tarziu marti, insa momentan vreau sa ii multumesc lui Ralu pentru "The asking book tag". Este destul de mult de scris, asa ca sa-i dam drumul!

Reguli:

  • Încorporați imaginea în postarea voastră!
  • Reveniți pe blog și, într-un comentariu la această postare, lăsați-mi link-ul cu postarea completă. AICI!
  • Dați tag-ul mai departe!
  • Nu răspundeți pompos/protocolar/încurcat :)) 

1. Cartea/poveștile preferate din copilărie?
Cartea mea preferata din copilarie e categoric "Pomul comorii". Mi-a fost citita de sute de ori si am citit-o de sute de ori. Inca ador sa ma uit la ilustratii cand ma simt mai nostalgica.

2. Ce citești acum?
Acum citesc "...Si la sfarsit a mai ramas cosmarul" de Oliviu Craznic si "Memoriile unei gheise" de Arthur Golden.

3. Ce carte vrei să cumperi, dar aștepți o reducere masivă?
Vreau sa imi cumpar "Numele vantului" de Patrick Rothfuss de ceva vreme, insa nu sunt sigura daca vreau sa o iau in romana sau in engleza. Oricum, ambele variante sunt scumpe, asa ca am sa stau cu ochii in patru si cu degetele incrucisate.

4. Obiceiuri rele în ceea ce privește cărțile?
Hmm, nu prea am, sunt super atenta cu cartile. Poate doar faptul ca imi place sa am mereu o carte la mine, asa ca le plimb oriunde ma duc si asta le poate afecta.

5. Ce carte aștepți să citești cu nerăbdare?
Volumul inca in curs de aparitie scris de Sarah J. Maas din noua sa serie, A Court of Thorns and Roses, care ar trebui sa fie lansat pe data de 5 mai 2015.

6. Ai un e-reader?
Dap, un Kindle clasic pe nume Gimli :) (deloc obsedata de LOTR, pe chitara mea o cheama Tauriel)

7. Preferi să citeși o singură carte sau mai multe în același timp?
Prefer sa citesc o singura carte, dar de obicei sunt foarte aglomerata, asa ca mereu am cate doua sau chiar trei in paralel.

8. Ți s-au modificat obiceiurile în ceea ce privește cititul de când ai un blog?
Pe langa faptul ca citesc mult mai mult, am devenit mult mai atenta si mai critica. Ar fi absurd sa spun ca nu ma gandesc la punctele forte si slabe ale volumului pentru recenzie in timp ce citesc. E "deformatie profesionala" :))

9. Ultima carte pe care ai citit-o și ți-a plăcut mult.
"Diavolul se imbraca de la prada" de Lauren Weisberger :)

10. Cartea preferată pe care ai citit-o anul acesta.
"Memoriile unei fete cuminti" de Simone de Beauvoir.

11. Unde îți place să stai atunci când citești?
In general imi place sa imi gasesc un loc luminos si linistit. Sau daca e seara, imi place sa stau in pat, cu o patura si o cana de ceai.

12. Cel mai incomfortabil loc unde ai citit?
In inghesuiala din autobuz cel mai probabil.

13. Poți să citești în autobuz?
Categoric, chiar si in picioare. In timp m-am obisnuit sa citesc oriunde.

14. Unde, în natură, ți-ar plăcea să citești/citești?
Imi place sa citesc in parc, sau, daca sunt plecata la bunici, imi place sa ma urc in copaci "confortabili" si sa stau acolo pana seara, citind.

15. Ce reguli ai atunci când împrumuți cărți?
Sunt super pretentioasa cand vine vorba de cartile mele, asa ca mereu spun persoanelor sa aiba grija maxima cu ele, sa nu manance sau sa care cartea prea mult. Sau sa o lase deschisa. Urasc cand cotorul se sifoneaza.

16. Ai împrumutat cărți vreodată?
Da, sunt principala sursa de carti pentru colegii mei si imi face placere sa imprumut carti persoanelor care stiu ca o sa aiba grija de ele.

17. Scrii ceva pe marginea filelor din cărți?
Niciodata. Doar poate pe manuale.

18. Chiar dacă este o carte veche?
Repet, niciodata.


19. În ce limbă preferi să citești?
Nu am preferinte. Citesc atat in romana cat si in engleza in acelasi ritm. Imi place sa citesc in engleza pentru ca nu se pierde nimic cum s-ar inatmpla la traducere.

20. Ce te face să iubești o carte?
Povestea, actiunea, personajele, modul in care este scrisa, precum si felul in care rezonez cu ea. Toate trebuie sa ma impresioneze serios. 

21. Ce te inspiră să recomanzi o carte?
Calitatea ei, precum si cunostintele pe care le am despre persoana respectiva. De obicei sunt capabila sa spun ce gen de carti se potrivesc unor persoane, asa ca majoritatea titlurilor pe care le recomand sunt pe placul lor :)

22. Genul favorit?
Fantasy now, fantasy forever.

23. Genul pe care îl citești foarte rar este?
SF. Nu sunt un fan prea mare.

24. Ce ai alege între a lectura cărți propuse profesorul de istorie, de fizică, de geografie sau de biologie?
Cea de la profesorul de istorie. Imi place biologia, dar istoria vine pe primul loc cand vine vorba de carti.

25. Ai citit vreodată o carte stand-alone?
De foarte multe ori, in ultimul timp tot mai des.

26. Coperta preferată a unei cărți momentan.
Nu stiu de ce dar m-a apucat iar dragostea pentru Eragon :))

27. Cartea/seria preferantă momentan?
Nu stiu :( Sunt asa de multeeee!

28. Gustarea preferată atunci când citești este?
Ciocolata? Mananc tot felul cand citesc, mai ales cand o fac de pe Kindle.

29. Numește un caz în care spoilerele ți-au ruinat cititul?
Winnetou. Multumesc tata, din cauza ta mi-a luat 2 ani sa termin ultimul volum si tot am plans!

30. Cât de des ești de acord cu anumite critici aduse unei cărți?
Depinde. Daca cunosc gusturile persoanei respective si stiu ca are pareri asemanatoare cu ale mele, merg destul de des pe mana ei.

31. Cum te simți atunci când scrii recenzii negative?
Dezamagita. Imi pare rau cand trebuie sa le scriu, dar asta este.

32. Dacă ai putea să citești într-o limbă de mult pierdută care ar fi aceea?
Engleza veche clar. Si elfa? :)

33. Cartea ce te-a făcut să treci prin cele mai multe emoții.
Sunt atat de multe incat as sta pana maine sa le enumar. Hai sa o spun pe ultima: "Zbor deasupra unui cuib de cuci".

34. Cartea din cauza căreia ești nervoasă și te temi să o începi.
"Never fade" de Alex Bracken, stiu ca o sa imi placa la nebunie si o sa ma lase in lacrimi si imi e teama sa o incep!

35. Poetul favorit.
Esenin.

36. Câte cărți îți fac cu ochiul momentan?
Mai mult de 50 clar :))

37. Cât de des returnezi cărțile bibliotecii fără să le citești?
Destul de rar, avand in vedere ca nu prea imprumut.

38. Personajul preferat dintr-o carte.
Doamne, din nou, sunt asa de multe! Nu pot sa aleg!

39. Răufăcătorul preferat dintr-o carte.
Voldemort?

40. Ce cărți ai vrea să citești în vacanță?
A trecut vacanta, am facut lista, n-am respectat-o :))

41. Cât de mult ai rezistat fără să citești?
Nu am incercat niciodata, asa ca nu prea stiu.

42. Numește o carte pe care nu ai putut să o termini!
"Imparatul mustelor" de William Golding. Deja stiti ca sunt terorizata de cartea asta.  

43. De ce anume ești distras cu ușurință atunci când citești?
De lumea care mi se adreseaza. De obicei sunt atat de concentrata incat nu aud nimic, si atunci incep sa ma strige. Sunt capabila sa ignor absolut orice atata timp cat sunt prinsa bine in carte.

44. Ecranizarea favorită a unei cărți.
Harry Potter si Prizonierul din Azkaban. Blame it on Sirius.

45. Cea mai dezamăgitoarea ecranizare a unei cărți.
Nu imi vine niciuna in minte momentan inafara de Twilight. 

46. Cei mai mulți bani pe care i-ai cheltuit deodată într-o librărie.
Sunt dementa cand vine vorba de mers la librarie. Cred ca cel mai mult am cheltuit 200 de lei.

47. Cât de des sari peste paragrafe doar ca să citești mai repede?
Niciodata.

48. Care este motivul pentru care ai renunța la o carte, deși ești la jumătate?
Nu am obiceiul sa renunt la carti niciodata, mereu trag de mine sa continui lectura pana la capat, chiar daca stagnez o perioada. Trebuie sa fiu teribil de enervata ca sa ma opresc de tot.

49. Îți place să păstrezi cărțile în ordine?
Categoric. Sunt teribil de ordonata cand vine vorba de carti si muzica. In rest...sunt un dezastru la organizare.

50. Preferi să păstrezi cărțile sau să le dai altcuiva după ce le citești?
Sa le pastrez! Imi ador biblioteca si iubesc sa ii observ evolutia!

51. Sunt cărți pe care le-ai evitat până acum?
In general SF-urile. Dar am invatat de mult sa nu mai spun nu cartilor din cauza genului. Citesc orice.

52. Numește o carte ce te-a făcut furios!
"Frenezia" de Francesca Lia Block. Oh, frustraream ca am dat banii pe cartea aia!

53. O carte ce nu credeai că îți va plăcea, dar ți-a plăcut!
"Enigma Otiliei" de George Calinescu. Chiar credeam ca nu o sa imi placa, s-a dovedit a fi o lectura chiar draguta.

54. O carte ce credeai că îți va plăcea, dar nu ți-a plăcut!
Nu e chestia ca nu mi-a placut, dar credeam ca "Se numea Sarah" o sa ma lase pe podea plangand in hohote. Pana la urma mi-a placut si doar atat. Nu m-a marcat cum credeam ca o sa o faca.

Cred ca tag-ul asta a circulat bine de tot prin blogosfera pana a ajuns la mine, asa ca nu am sa nominalizez pe cineva anume. Dar daca cititi postarea asta si nu l-ati facut, va rog sa il preluati fara sfiala si sa imi lasati un link in comentarii. Iubesc sa citesc raspunsurile voastre! :)
Ne revedem cat de curand cu recenzia de la "Clopotul de sticla" de Sylvia Plath. Un sfarsit de weekend minunat si o saptamana cat mai frumoasa va doresc! 

4 comentarii:

Anca spunea...

Aștept recenzia la Clopotul de sticlă! Sunt foarte curioasă deoarece vreau și eu să citesc cartea iar eu am încredere în gusturile tale! (până acum am avut gusturi similare, aș spune ;)
Mi-au plăcut mult răspunsurile! :) Am făcut și eu leapșa!
http://readingmysticbooks-dap.blogspot.ro/2014/09/the-asking-books-tag.html

dark_eyes spunea...

@Anca: Crede-ma sau nu, exact la tine ma gandeam cand am citit cartea. Mie una mi-a placut foarte foarte mult, si chiar cred ca si tie ti-ar placea.
Yay, multumesc :)

Ralu spunea...

Mă bucur că ai postat leapșa. :3
Mi-a plăcut mult Memoriile unei gheișe, e superbă. Sunt curioasă și despre cartea domnului Crâznic. Spor la citit și recenzat! :)

furelise spunea...

Nu știu de Pomul comorii. La cartea aceea nu am ajuns când eram mică :D Super tare faza cu chitara e-reader-ul :)) LoTR e o serie superbă! Știu că mulți spun că e cam greoaie și uneori plictisitoare, dar mă bucur că și ție ți-a plăcut! Eu nu am făcut leapșa, dar o să o fac, deși e lungă, are niște întrebări foarte drăguțe ^_^ Te pup Alex! :*

Trimiteți un comentariu